dolnośląskie (Jelenia Góra)
wielkopolskie (Oborniki)
kujawsko-pomorskie (Toruń)
śląskie (Gliwice)
zachodniopomorskie (Police)
zachodniopomorskie (Złocieniec)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Kompleksowe i regularne świadczenie usług pielęgnacji roślin doniczkowych |
Data zamieszczenia: | 2024-04-30 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ul. Chmielna 69 00-801 Warszawa powiat: Warszawa monika.grochala@ncbr.gov.pl |
Województwo: | mazowieckie |
Miasto: | Warszawa |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | --- |
Termin składania ofert: | 2024-05-08 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
zapraszamy do składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym bez stosowania przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 roku - Prawo zamówień publicznych. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób przejrzysty, obiektywny i niedyskryminacyjny. 1. Tytuł zamówienia Kompleksowe usługi pielęgnacji roślin doniczkowych. Skrócony opis przedmiotu zamówienia oraz termin realizacji umowy Kompleksowe i regularne świadczenie usług pielęgnacji roślin doniczkowych w okresie od 13.09.2024 r. do 12.09.2027 r., przy czym 24 miesięcy dotyczy realizacji zamówienia podstawowego (13.09.2024 r. - 12.09.2026 r.), a 12 miesięcy dotyczy realizacji Prawa opcji (13.09.2026 r. - 12.09.2027 r.). Po upływie 24 miesięcy realizacji zamówienia podstawowego Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z Prawa opcji i przedłużenia terminu obowiązywania Umowy maksymalnie o kolejne 12 (dwanaście) miesięcy. Wykonawca będzie wykonywał usługi polegające w szczególności na: 1)pielęgnacji roślin obejmującej m. in. podlewanie, zraszanie naziemnych części roślin, nawożenie, pielęgnację liści, czyszczenie/mycie, usuwanie uschniętych tkanek, przycinanie i formowanie kwiatów, uzupełnianie ubytków ziemi, zabezpieczanie przed chorobami i szkodnikami (stosowanie środków ochrony), zwalczanie chorób roślin i szkodników, w razie potrzeby rotacja roślin z uwzględnieniem dominującego źródła światła, w razie potrzeby przesadzanie roślin, monitorowanie warunków świetlnych, wilgotności i temperatury oraz innych niezbędnych do prawidłowego wzrostu roślin zabiegów pielęgnacyjnych; 2)wymianie roślin chorujących lub słabszych na nowe tego samego gatunku i zbliżonej wielkości co roślina wymieniana np. w przypadku zaatakowania ich przez choroby, szkodniki. Cel zamówienia Pielęgnacja i utrzymanie w należytym stanie roślin doniczkowych posiadanych przez Zamawiającego. K1-Informacja Opublikowana (Public)7. Przedmiot zamówienia Przedmiotem zamówienia są kompleksowe i regularnie świadczone usługi pielęgnacji roślin doniczkowych. CPV: 77311000-3 Składanie ofert: Termin, miejsce oraz sposób składania ofert Ofertę należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do dnia 8 maja 2024 r. poprzez jej przesłanie drogą elektroniczną na adres monika.grochala@ncbr.gov.pl. Miejsce i termin realizacji: 5.Miejsce realizacji zamówienia Miejsce świadczenia Usług - siedziba Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Ul. Chmielna 69, 00- 801 Warszawa. 10. Termin wykonania zamówienia Przedmiot umowy będzie realizowany od dnia 13.09.2024 r. do 12.09.2027 r., przy czym 24 miesięcy dotyczy realizacji zamówienia podstawowego (13.09.2024 r. - 12.09.2026 r.), a 12 miesięcy dotyczy realizacji Prawa opcji (13.09.2026 r. - 12.09.2027 r.). Wymagania: Dodatkowe przedmioty zamówienia Nie dotyczy W przypadku braku skorzystania z Prawa opcji, Umowa wygasa z dniem 12.09.2026 r. 11. Informacje o warunkach udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny ich spełniania 1)uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności: nd 2)wiedza i doświadczenie Wykonawcy, niezbędne do wykonania zamówienia: Wykonawca musi wykazać się posiadaną wiedzą i doświadczeniem: tj. w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonuje należycie co najmniej 3 usługi, z których każda miała wartość nie mniejszą niż 50.000 zł brutto (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych) i trwała co najmniej 12 miesięcy i polegała na regularnym świadczeniu usług w zakresie pielęgnacji roślin doniczkowych. Przez usługę jest rozumiana umowa terminowa (co najmniej 12 miesięczna) z jednym podmiotem - Zamawiający nie dopuszcza sumowania umów w celu wykazania spełniania tego warunku. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o wykonanie zamówienia wystarczy, że ww. warunek spełni jeden z nich lub Wykonawcy spełnią go łącznie. Ocena spełnienia ww. warunku odbywać się będzie metodą spełnia/nie spełnia. 3)potencjał techniczny Wykonawcy, niezbędny do wykonania zamówienia: nd. 4)osoby zdolne do wykonania zamówienia: nd. 5)sytuacja ekonomiczna i finansowa: nd. 12. Dodatkowe warunki Nie dotyczy 13. Wykaz oświadczeń i dokumentów, które Wykonawca złoży wraz z ofertą 1) Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty - o ile ofertę składa pełnomocnik. K1-Informacja Opublikowana (Public)2)Formularz ofertowy - podpisany przez osobę upoważnioną do wykorzystania wzór, stanowiący załącznik nr 1 do zapytania ofertowego (zgodnie z opisem z pkt 22 ppkt 1) niniejszego zapytania ofertowego. 3)Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie potwierdzające, iż Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu stanowiące załącznik nr 2 do zapytania ofertowego. 4)PPU z załącznikami stanowiące załącznik nr 3 do zapytania ofertowego. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych i oświadczeń: Wykazu Usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. 14. Kryteria oraz sposób dokonania oceny ofert Zamawiający dokona wyboru Wykonawcy, który przedstawi najkorzystniejszą ofertę w oparciu o podane kryterium wyboru. O wyborze najkorzystniejszej oferty decyduje kryterium Cena (waga 100%). Cena musi uwzględniać wszystkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia. Liczba punktów przydzielona poszczególnym Wykonawcom ustalona zostanie w oparciu o Kryterium ,,Cena", zgodnie z poniższym wzorem: (C min : C b) x 100 = liczba punktów (ilość otrzymanych punktów za kryterium cena) gdzie: C min - cena brutto najkorzystniejszej (najniższej) oferty spośród cen złożonych ofert, C b - cena brutto oferty badanej. Zamawiający oceni oferty, przyznając punkty w ramach kryterium ceny, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt. Zamawiający dokona wyliczenia punktów dla danej oferty z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku i wybierze ofertę z najwyższą liczbą punktów, spośród ofert niepodlegających odrzuceniu, przyznając punkty za kryterium ,,Cena" wg wzoru. K1-Informacja Opublikowana (Public)15. Podstawy wykluczenia Wykonawcy z postępowaniu 1)Z postępowania zostanie wykluczony Wykonawca, który nie potwierdzi spełniania warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odrzucenia oferty niezgodnej z treścią zapytania. 2)Wykonawca podlega wykluczeniu, który powiązany z Zamawiającym w celu uniknięcia konfliktu interesów. 3)Wykonawca podlega wykluczeniu na podstawie w art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Do postępowania zmierzającego do udzielenia zamówienia publicznego oraz konkursów o wartości mniejszej niż kwoty określone w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych lub z wyłączeniem stosowania tej ustawy: jest osobowo lub kapitałowo a)wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3; b)wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3; c)wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3. 16. Informacje dotyczące kar umownych, które zostaną przewidziane w umowie Umowa zostanie zawarta na wzorze Zamawiającego (załącznik nr 3 do niniejszego zapytania), który będzie uwzględniał kary umowne za nieterminowe i nienależyte wykonanie umowy. 17. Przewidywane możliwe zmiany projektowanych postanowień umowy oraz warunki ich dokonania Zamawiający załącza wzór umowy jako załącznik nr 3 do zapytania ofertowego i nie przewiduje jego zmiany. 18. Informacje o zamówieniach polegających na powtórzeniu podobnych usług w okresie trzech lat dotychczasowemu Wykonawcy oraz warunki, na jakich te zamówienia zostaną udzielone K1-Informacja Opublikowana (Public)Nie dotyczy 19. Dodatkowe informacje 1) Zamawiający zastrzega sobie prawo do: a)Odpowiedzi tylko na wybrane oferty; b)Negocjacji warunków Zamówienia. Zamawiający dopuszcza możliwość przeprowadzenia negocjacji w formie mailowej z wybranymi Wykonawcami, którzy złożyli oferty. W przypadku przeprowadzenia negocjacji, zostanie z nich sporządzona notatka. c)Wyboru Wykonawcy bez przeprowadzania negocjacji. d)Rezygnacji lub unieważnienia Zamówienia przed wyborem najkorzystniejszej oferty podając uzasadnienie. 2)Cena ma być wyrażona w złotych polskich z uwzględnieniem należnego podatku VAT. Cenę oferty należy podać z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (zł/gr). Cena oferty powinna obejmować pełny zakres prac określonych w niniejszym zapytaniu ofertowym oraz uwzględniać wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia. 3)Za ustalenie świadczeń obejmujących przedmiot zamówienia oraz sposób przeprowadzenia na tej podstawie kalkulacji ofertowego wynagrodzenia odpowiada wyłącznie Wykonawca. 4)W wyniku nieuwzględnienia okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia Wykonawca ponosić będzie skutki błędów w ofercie. Od Wykonawcy wymagane jest szczegółowe zapoznanie się z warunkami zapytania ofertowego, a także sprawdzenie warunków wykonania zamówienia oraz skalkulowania ceny oferty z należytą starannością. 5)W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców dodatkowych wyjaśnień lub uzupełnień dotyczących dokumentów, materiałów lub treści złożonych ofert. 6)Zamawiający zastrzega sobie prawo do ewentualnego wezwania do uzupełnienia dokumentów oraz złożenia wyjaśnień, tylko w stosunku do Wykonawcy najwyżej ocenionego w kryteriach oceny ofert. 7)Zamawiający zastrzega sobie prawo do odrzucenia oferty, jeżeli Wykonawca na wezwanie Zamawiającego nie uzupełni oferty lub nie udzieli odpowiedzi. 8)Umowa zostanie zawarta na wzorze Zamawiającego - Projektowane Postanowienia Umowy stanowią załącznik nr 3 do zapytania ofertowego. 9)Zamawiający przewiduje możliwość wizji lokalnej - po wcześniejszym kontakcie z osobami wyznaczonymi do kontaktu w sprawie zapytania. 20. Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami W niniejszym postępowaniu wszelkie pytania, oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie za pomocą poczty elektronicznej na adres: grazyna.kunka@ncbr.gov.pl lub monika.grochala@ncbr.gov.pl. W przypadku przekazywania oświadczeń, wniosków, zawiadomień i informacji za pomocą poczty elektronicznej każda ze stron jest zobowiązana na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdzić fakt jej otrzymania. Przy komunikowaniu się konieczne jest wysyłanie podpisanych pism. K1-Informacja Opublikowana (Public)21. Termin związania ofertą Okres związania Wykonawcy ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy o przedłużenie terminu związania z ofertą. 22. Opis sposobu przygotowania ofert 1)Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w postaci elektronicznej w jednym z formatów danych: .pdf, .doc, .docx, .rtf, .xps, .odt i opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Zamawiający dopuszcza również skan oferty sporządzonej uprzednio w formie pisemnej, z zastrzeżeniem, że na dokumencie znajduje się imienna pieczątka wraz z podpisem osoby sporządzającej ofertę (upoważnianej do reprezentacji Wykonawcy). 2)Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. 3)Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 4)Zamawiający odrzuci ofertę złożoną po terminie składania ofert. 5)Wszelkie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, które Wykonawca zastrzeże, jako tajemnicę przedsiębiorstwa, powinny zostać złożone w osobnym pliku wraz z jednoczesnym zaznaczeniem polecenia ,,Załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa". Wykonawca zobowiązany jest, wraz z przekazaniem tych informacji, wykazać spełnienie przesłanek określonych w art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Zaleca się, aby uzasadnienie zastrzeżenia informacji, jako tajemnicy przedsiębiorstwa było sformułowane w sposób umożliwiający jego udostępnienie. Zastrzeżenie przez Wykonawcę tajemnicy przedsiębiorstwa bez uzasadnienia, będzie traktowane przez Zamawiającego, jako bezskuteczne ze względu na zaniechanie przez Wykonawcę podjęcia niezbędnych działań w celu zachowania poufności objętych klauzulą informacji zgodnie z postanowieniami art. 18 ust. 3 ustawy PZP. Zamawiający nie ujawni informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Zaleca się, aby uzasadnienie, o którym mowa powyżej było sformułowane w sposób umożliwiający jego udostępnienie innym uczestnikom postępowania. Uwaga: Zastrzegając informacje w ofercie Wykonawca winien mieć na względzie, że zastrzeżona informacja ma charakter tajemnicy przedsiębiorstwa, jeśli spełnia poniższe warunki, określone w art. 11 ust. 2 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji tj.: ma charakter techniczny, technologiczny, organizacyjny przedsiębiorstwa lub posiada wartość gospodarczą, oraz K1-Informacja Opublikowana (Public)jako całość lub w szczególnym zestawieniu i zbiorze elementów nie są powszechnie znane osobom zwykle zajmującym się tym rodzajem informacji, albo nie są łatwo dostępne dla takich osób, o ile uprawniony do korzystania z informacji lub rozporządzenia nimi podjął, przy zachowaniu należytej staranności, działania w celu utrzymania ich w poufności. W nawiązaniu do orzecznictwa arbitrażowego i sądowego, należy przyjąć, iż sferą tajemnicy można objąć tylko takie informacje, które są znane jedynie poszczególnym osobom lub określonej grupie osób. Obszar ten nie może się rozciągać na informacje powszechnie znane lub te, o których treści każdy zainteresowany może się legalnie dowiedzieć. 6)Zamawiający zaleca, aby informacje zastrzeżone, jako tajemnica przedsiębiorstwa były przez Wykonawcę złożone w oddzielnym pliku oznaczonym, jako tajemnica przedsiębiorstwa. Brak jednoznacznego wskazania, które informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa oznaczać będzie, że wszelkie oświadczenia i zaświadczenia składane w trakcie niniejszego postępowania są jawne bez zastrzeżeń. 7)Zamawiający informuje, że w przypadku kiedy Wykonawca otrzyma od niego wezwanie w celu wyjaśnienia rażąco niskiej ceny, a złożone przez niego wyjaśnienia i/lub dowody stanowić będą tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji Wykonawcy będzie przysługiwało prawo zastrzeżenia ich, jako tajemnica przedsiębiorstwa. Przedmiotowe zastrzeżenie Zamawiający uzna za skuteczne wyłącznie w sytuacji kiedy Wykonawca oprócz samego zastrzeżenia, jednocześnie wykaże, iż dane informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. 8)Wykonawca w szczególności nie może zastrzec w ofercie informacji: 8.1 przekazywanych po otwarciu ofert; 8.2 które są jawne na mocy odrębnych przepisów; 8.3 cen jednostkowych stanowiących podstawę wyliczenia ceny oferty. 9)Wszelkie negatywne konsekwencje mogące wyniknąć z niezachowania powyższych wymagań będą obciążały Wykonawcę. 10)Do przygotowania oferty zaleca się wykorzystanie Formularza Oferty, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do zapytania ofertowego. W przypadku, gdy Wykonawca nie korzysta z przygotowanego przez Zamawiającego wzoru, w treści oferty należy zamieścić wszystkie informacje wymagane w Formularzu Ofertowym. 23. Poprawienie omyłek w ofercie 1. Zamawiający poprawi w ofercie, w szczególności: 1.1. oczywiste omyłki pisarskie - bezsporne, nie budzące wątpliwości omyłki dotyczące wyrazów, np.: widoczna mylna pisownia wyrazu, ewidentny błąd gramatyczny, niezamierzone opuszczenie wyrazu lub jego części, ewidentny błąd rzeczowy np.: 31 kwietnia 2024 r., rozbieżność pomiędzy ceną wpisaną liczbą i słownie; K1-Informacja Opublikowana (Public)1.2. oczywiste omyłki rachunkowe z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek - omyłki dotyczące działań arytmetycznych na liczbach, np.: błędny wynik działania matematycznego wynikający z dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia; 1.3. inne omyłki - polegające na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty. O poprawieniu omyłek w ofercie Zamawiający niezwłocznie zawiadomi Wykonawcę, którego oferta została poprawiona. 2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 3 powyżej, Zamawiający wyznaczy Wykonawcy odpowiedni termin na wyrażenie zgody na poprawienie w ofercie omyłki lub zakwestionowanie jej poprawienia. Brak odpowiedzi w wyznaczonym terminie uznaje się za wyrażenie zgody na poprawienie omyłki. Kontakt: Osoba do kontaktu w sprawie zapytania Grażyna Kunka, e-mail: grazyna.kunka@ncbr.gov.pl monika.grochala@ncbr.gov.pl. 4. lub Monika Grochala, e-mail: |
© eurobudowa.pl 2004-2024