dolnośląskie (Wrocław)
kujawsko-pomorskie (Toruń)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Opracowanie projektu planu ogólnego Gminy |
Data zamieszczenia: | 2024-05-09 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Gmina Subkowy ul. Józefa Wybickiego 19a 83-120 Subkowy powiat: tczewski Fax: 58 536 85 01 w. 41, Telefon: 58 536 85 01, 58 536 85 01, wewn. 61 jwelniak@subkowy.pl |
Województwo: | pomorskie |
Miasto: | Subkowy |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | Fax: 58 536 85 01 w. |
Termin składania ofert: | 2024-05-16 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
ZAPYTANIE OFERTOWE na ,,Opracowanie projektu planu ogólnego Gminy Subkowy" Nazwa przedmiotu zamówienia ,,Opracowanie projektu planu ogólnego Gminy Subkowy" II. Przedmiot zamówienia Przedmiotem zamówienia jest opracowanie projektu planu ogólnego dla Gminy Subkowy - zwanego dalej ,,planem" (wraz z przeprowadzeniem całej procedury planistycznej) w sposób i w terminach określonych w ,,Harmonogramie rzeczowo-finansowym prac", zwany dalej ,,Harmonogramem", sporządzonym przez Wykonawcę i dostarczonym do Zamawiającego przed podpisaniem umowy. III. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia 1. Granice opracowania: Granicą opracowania jest gmina Subkowy w granicach administracyjnych, z wyłączeniem terenów zamkniętych innych niż ustalane przez ministra właściwego do spraw transportu. Teren Gminy Subkowy, powiat tczewski, woj. pomorskie, w granicach administracyjnych i pow. 77,8 km 2, obejmuje 11 sołectw (Subkowy, Brzuśce, Gorzędziej, Mała Słońca, Wielka Słońca, Narkowy, Radostowo, Rybaki, Waćmierz, Wielgłowy, Mały Garc). Pokrycie terenu Gminy Subkowy planami miejscowymi na dzień 31.12.2023 r. stanowi około 39,94 %. 2. Plan będący przedmiotem zamówienia, należy wykonać zgodnie z obowiązującymi aktami prawnymi, w tym w szczególności z: 1) ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 977 ze zm.), zwanej dalej ,,ustawą u.p.z.p.", 2) rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 08 grudnia 2023 r. w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów (Dz.U. z 2023 r., poz. 2758), 3) ustawą z dnia 03 października 2008 r., o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2023 r., poz. 1094 ze zm.), 4) zapisami uchwały Nr LIX/393/24 Rady Gminy Subkowy z dnia 26 marca 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego Gminy Subkowy, 5) uwzględnieniem uwag zgłaszanych przez Zamawiającego w trakcie realizacji umowy i aktualnego orzecznictwa sądowego dotyczącego zagospodarowania przestrzennego, 6) innymi przepisami wynikającymi z odpowiednich aktów prawnych, mających odniesienie do przedmiotu zlecenia, m.in. dotyczącymi ochrony środowiska, ochrony zabytków, prawa wodnego, ochrony gruntów rolnych i leśnych, dróg. 4. W ramach umowy Wykonawca zobowiązuje się do wykonania następujących czynności: Opracowanie projektu planu zgodnie z przepisami ustawy u.p.z.p. z w szczególności z przepisami art. 13a, 13b, 13c, 13d, 13e, 13f, 13g, 13h, 13i, 13j, 13k, 13m które weszły w życie w dniu 24 września 2023 r. a także przepisami wykonawczymi do tej ustawy w tym m.in.: 1. Przygotowanie merytoryczne dokumentów formalno-prawnych (wymaganych ustawowo pism, zawiadomień, ogłoszeń i obwieszczeń: o przystąpieniu do opracowania planu, o przystąpieniu do konsultacji społecznych nad projektem planu i innych niezbędnych w ramach przedmiotu zamówienia, komunikatów dotyczących opracowań projektu planu, zestawień opinii i uzgodnień oraz współpracy przy prowadzeniu procedury oraz dokumentacji prac planistycznych. 2. Przygotowanie materiałów i pism w celu uzyskania opinii i uzgodnień, w tym gminnej komisji urbanistyczno-architektonicznej, według rozdzielnika wskazanego przez Wykonawcę. 3. Prowadzenie ewentualnych zmian wynikających z uzgodnień, powtórzenie procedury w niezbędnym zakresie, jeśli będzie to konieczne, w razie potrzeby przygotowania treści zażaleń na postanowienia. 4. Udziału fizycznego w: spotkaniach otwartych, panelach eksperckich lub warsztatach, spotkaniach plenerowych, spacerach studyjnych, dyżurach projektanta, przeprowadzaniu wywiadów, przygotowania ankiet i geoankiet, zbieraniu uwag, prowadzeniu punktu konsultacyjnego (sposób, miejsce i termin ustalone z Zamawiającym) związanych z rozwiązaniami przyjętymi w projekcie planu w ramach prowadzonych konsultacji społecznych, w tym składania wyjaśnień osobom zainteresowanym (pisemnych lub ustnych). 5. Przygotowanie (w porozumieniu z Zamawiającym) dokumentów, pism, ankiet, geoankiet, ogłoszeń, obwieszczeń, zawiadomień i innych w procedurze sporządzenia planu, określonej w art. 13i ust. 3 ustawy u.p.z.p., w tym w konsultacjach społecznych, o których mowa w art. 8i, 8j i 8k ustawy u.p.z.p.. 6. Prezentacji projektu planu i uczestnictwa w konsultacjach społecznych na temat rozwiązań przyjętych w projekcie planu ogólnego z mieszkańcami gminy we wskazanych przez Zamawiającego sołectwach gminy Subkowy oraz udzielanie stosownych informacji i wyjaśnień (udział fizyczny), podczas posiedzeń gminnej komisji urbanistyczno-architektonicznej (udział fizyczny) oraz uczestnictwo w spotkaniach z udziałem radnych (komisjach rady gminy oraz sesjach - udział fizyczny). 7. Sporządzenie uzasadnienia planu zgodnie z art. 13h ustawy u.p.z.p.. 8. Opracowanie danych przestrzennych do planu zgodnie z art. 67a ustawy u.p.z.p. (na różnych etapach opracowania planu). 9. Przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, w tym sporządzenie prognozy oddziaływania na środowisko dla projektu planu ogólnego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 03 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2023 r., poz. 1094 ze zm.). 10. Wykonanie opracowania ekofizjograficznego. 11. Wprowadzenie do uchwały zatwierdzającej plan, zmian wynikających z rozstrzygnięć nadzorczych wojewody, ustosunkowania się do tych rozstrzygnięć (ewentualnie powtórzenie procedury w zakresie wymaganym przez wojewodę). 12. Ustosunkowanie się do skarg wniesionych do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego i Naczelnego Sądu Administracyjnego. 13. Wykonawca zamówienia odpowiedzialny jest za prawidłowe sporządzenie i skompletowanie dokumentacji planistycznej zgodnie z ustawą u.p.z.p., do przedstawienia wojewodzie w celu oceny zgodności z prawem i ogłoszenia uchwały w wojewódzkim dzienniku urzędowym. 14. Do sporządzonego planu Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć bazę metadanych opracowanych zgodnie z dyrektywą 2007/2/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 14 marca 2007 r. ustanawiająca infrastrukturę informacji przestrzennej we Wspólnocie Europejskiej (INSPIRE) - Dz.U.UE.L.2007.108.1 oraz ustawą z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (Dz. U. z 2021 r. poz. 214). Dane przestrzenne składające się na treść rysunku planu (dane wektorowe i rastrowe) winny zostać przekazane na nośniku elektronicznym (płyta CD/DVD, dysk wymienny na złącze USB) w postaci: a) plików w formacie SHP dla danych wektorowych, plików w formacie GeoTIFF dla danych rastrowych oraz plików w innych formatach dla danych przestrzennych, których nie można sporządzić w formatach SHP lub GeoTIFF lub dla danych tych stosuje się powszechnie inny format. Pliki te winny być logicznie uporządkowane i nazwane, b) plików zawierających projekt opracowania planu ogólnego, na które składają się zgodne z wersją papierową i elektroniczną rysunku, odpowiednio uporządkowane i wyświetlone treści mapy (dane przestrzenne zgromadzone w warstwach tematycznych), c) plików wytworzonych zgodnie ze strukturą i w standardach wymaganych na potrzeby importu i eksportu dokumentów w ramach zaproponowanego modułu pozwalającego na wydawanie wypisów, wyrysów i innych niezbędnych informacji z planu ogólnego. 16. Wykonanie innych czynności niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia. Dokument nr: ZP.6720.1.2024 Otwarcie ofert: Uwaga: otwarcie ofert nie ma charakteru publicznego. Otwarcie ofert następuje niezwłocznie po upływie terminu składania ofert, nie później niż następnego dnia roboczego po dniu, w którym upłynął termin składania ofert. Składanie ofert: Termin i sposób składania ofert 1. TERMIN SKŁADANIA oferty: 1) Oferty należy złożyć w terminie do dnia 16 maja 2024 r., do godz. 12:00. 2) Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane. Miejsce i termin realizacji: Termin wykonania zamówienia 1. Sporządzenie przez Wykonawcę ,,Harmonogramu rzeczowo-finansowego prac" i dostarczenie go do Zamawiającego przed podpisaniem umowy - do 5 dni roboczych po otrzymaniu od Zamawiającego zawiadomienia o wybraniu jego oferty. 2. Rozpoczęcie - z dniem zawarcia umowy. 3. Zakończenie - termin końcowego odbioru przedmiotu zamówienia przyjmuje się datę wejścia w życie uchwały opublikowanej w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego, lecz nie później niż do 5 grudnia 2025 r. Wymagania: Zapytanie ofertowe nie jest objęte przepisami ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2023 r., poz. 1605 z późn. zm.). Zaproszenie do składania ofert odbywa się na podstawie Regulaminu zamówień publicznych nieprzekraczających 130 000,00 zł netto", który stanowi załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 129/20 Wójta Gminy Subkowy z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie regulaminu udzielania zamówień publicznych w Urzędzie Gminy w Subkowach. IV. Warunki udziału oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 9 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 507). Zgodnie z treścią ww. przepisu: ,,Przepisy ust. 1-8 ustawy stosuje się do postępowania zmierzającego do udzielenia zamówienia publicznego oraz konkursów o wartości mniejszej niż kwoty określone w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych lub z wyłączeniem stosowania tej ustawy". 2) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 5 opracowań polegających na sporządzeniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz co najmniej jednego studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego (dotyczy także opracowań dotyczących zmian planów lub zmian studium) w tym co najmniej jednego opracowania o powierzchni nie mniejszej niż 300 ha, zakończonych publikacją w dzienniku urzędowym województwa, do których Wojewoda nie wydał rozstrzygnięcia nadzorczego. W oświadczeniu potwierdzającym spełnienie niniejszego warunku, należy podać nr uchwały, daty uchwalenia i nazwę organu uchwalającego oraz datę publikacji - wykaz wykonanych usług wraz z dowodami o należyty wykonaniu, winny być referencje z których wynika, że zlecone prace zostały wykonane należycie i zgodnie z umową, oraz informacja że wykonane prace nie znajdują się w obiegu prawnym (załącznik nr 2 do zapytania ofertowego). 3) co najmniej jedną osobą, do sporządzenia planów ogólnych, spełniającą wymogi określone w art. 5 u.p.z.p w brzmieniu obowiązującym od 24 września 2023 r. 4) co najmniej jedną osobą spełniającą wymogi określone w art. 74a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2023 r., poz. 1094 ze zm.). 5) Wskazane osoby w pkt 3 i 4 muszą posiadać aktualne uprawnienia zawodowe. Informację o osobach, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania m.in. zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami należy podać w załączniku nr 3 do zapytania ofertowego. 2. Oświadczenia i dokumenty, jakie ma dostarczyć Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków: 1) formularz ofertowy (załącznik nr 1 do zapytania ofertowego), 2) wypełnione i podpisane oświadczenie dotyczące wykazu wykonanych usług (załącznik nr 2 do zapytania ofertowego). 3) wypełnione i podpisane oświadczenie wykazania, że Wykonawca dysponuje osobami posiadającymi uprawnienia do wykonywania przedmiotu zamówienia (załącznik nr 3 do zapytania ofertowego). 4) referencje potwierdzające należyte opracowanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. Niezałączenie któregokolwiek z wyżej wymienionych dokumentów do oferty Wykonawcy skutkuje jej odrzuceniem. V. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposobu obliczenia ceny oferty 1. Ocenie podlegać będą tylko oferty zgodne z treścią zapytania ofertowego. 2. Wykonawca zobowiązany jest podać cenę oferty w formularzu oferty, sporządzonym według załącznika do zapytania ofertowego. 3. Sposób oceny ofert (kryteria oceny ofert): cena: 100%. Wszystkie oferty niepodlegające odrzuceniu oceniane będą na podstawie kryterium ceny, obliczonego w następujący sposób: 4. PK1 = [CN / CB] x 100, 5. przy czym: 6. PK1 - ilość punktów dla kryterium 7. CN - najniższa oferowana cena 8. CB - cena oferty badanej Maksymalna ilość punktów w tym kryterium wynosi 100 pkt. 4. Wykonawca określi cenę oferty netto + należny podatek VAT, która stanowić będzie wynagrodzenie za realizację całego przedmiotu zamówienia, podając ją w zapisie liczbowym i słownie z dokładnością do grosza (do dwóch miejsc po przecinku). 5. W przypadku rozbieżności pomiędzy ceną podaną cyframi i słownie Zamawiający dokona stosownej korekty ceny i przyjmie cenę podaną cyframi. 6. Cena oferty netto + należny podatek VAT jest ceną ostateczną obejmującą wszystkie koszty i składniki związane z realizacją zamówienia( prawidłowe ustalenie stawki VAT leży po stronie Wykonawcy). 7. Składający ofertę Wykonawca akceptuje warunki określone w niniejszym zapytaniu ofertowym. 8. Cena określona przez Wykonawcę w zapytaniu ofertowym nie będzie zmieniana w trakcie realizacji zamówienia. 2. Sposób składania oferty: 1) koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca. 2) Wykonawca może złożyć wyłącznie jedną ofertę. 3) ofertę należy złożyć w języku polskim w oparciu o wzór formularza ofertowy, przedstawiony w załączniku nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego w sekretariacie Urzędu Gminy w Subkowach w zamkniętej kopiecie oznaczonej nazwą przedmiotu zamówienia: Oferta na: Opracowanie projektu planu ogólnego Gminy Subkowy, przesłać na skrzynkę ESP lub za pomocą poczty elektronicznej na adres: urzad@subkowy.pl w temacie wpisując: Oferta na: Opracowanie projektu planu ogólnego Gminy Subkowy. 4) oferta musi być podpisana przez osobę/-y upoważnioną/-ne do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie ze sposobem reprezentacji Wykonawcy określonym w odpisie z właściwego rejestru lub ewidencji albo innym dokumencie, właściwym dla formy organizacyjnej Wykonawcy, 5) Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę. 6) Przedmiot zamówienia stanowi jedną całość. 7) W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od składających wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. VIII. Udzielenie zamówienia / podpisanie umowy 1. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w niniejszym zapytaniu ofertowym i została oceniona, jako najkorzystniejsza w oparciu o podane wyżej kryterium oceny ofert. 2. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi Wykonawców, którzy złożyli oferty, o wyborze najkorzystniejszej oferty poprzez publikację informacji na stronie internetowej. 3. Wykonawca, którego oferta będzie wybrana zostanie zawiadomiony dodatkowo telefonicznie. 4. Jeżeli Wykonawca, którego oferta będzie wybrana, uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny, chyba że zachodzą przesłanki unieważnienia zapytania ofertowego. 5. Zamówienie realizowane będzie od dnia podpisania umowy. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z warunkami określonymi w zapytaniu ofertowym, projekcie umowy w której są zawarte szczegółowe warunki realizacji zamówienia oraz zgodnie z ofertą. 6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania bez podania przyczyny. 7. Niniejsze zapytanie ofertowe nie stanowi zobowiązania do zawarcia umowy. 8. Do spraw nieuregulowanych w niniejszym zapytaniu ofertowym mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego. Kontakt: Osobą upoważnioną do kontaktu z Wykonawcami jest: Pani Jolanta Wełniak, tel. 58 536 85 01, wewn. 61 e-mail: jwelniak@subkowy.pl. |
© eurobudowa.pl 2004-2024