lubuskie (Gorzów Wielkopolski)
wielkopolskie (Leszno)
wielkopolskie (Krzykosy)
kujawsko-pomorskie (Toruń)
małopolskie (Myślenice)
łódzkie (Tuszyn)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Dostawa, montaż i uruchomienie prześwietlarki RTG bagażu do budynku |
Data zamieszczenia: | 2024-05-20 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Sąd Okręgowy w Częstochowie ul. Dąbrowskiego 23/35 42-200 Częstochowa powiat: Częstochowa tel. (34) 368 44 30, 34 368 44 60, 34 368 44 61 dyrektor@czestochowa.so.gov.pl |
Województwo: | śląskie |
Miasto: | Częstochowa |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. (34) 368 44 30, |
Termin składania ofert: | 2024-05-29 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
III. Przedmiot zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia w niniejszym postępowaniu jest dostawa, montaż i uruchomienie prześwietlarki RTG bagażu do budynku Sądu Okręgowego w Częstochowie przy Ul. Dąbrowskiego 23/34. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do Zaproszenia. 2. Warunki wykonania zamówienia określa projekt umowy, stanowiący Załącznik nr 2 do Zaproszenia. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza w niniejszym postępowaniu zobowiązany będzie do zawarcia umowy o treści zgodnej z jej projektem (Załącznikiem nr 2 do Zaproszenia) i realizacji przedmiotu zamówienia w oparciu o jej treść. CPV: 38581000-1 Otwarcie ofert: 3. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 29 maja 2024 r. o godz. 10.30. Składanie ofert: XIV. SKŁADANIE I OTWARCIE OFERT 1. Zamawiający dopuszcza składanie ofert w formie pisemnej lub elektronicznie w postaci elektronicznej, wg wyboru Wykonawcy. 2. TERMIN SKŁADANIA ofert upływa dnia: 29 maja 2024 r. o godz. 10.00. 4. Ofertę w formie pisemnej należy przesłać na adres: Sąd Okręgowy w Częstochowie, Ul. Dąbrowskiego 23/35, 42- 200 Częstochowa, z oznaczeniem, o którym mowa w Rozdziale XI ust. 10, lub złożyć osobiście w Sekretariacie Dyrektora Sądu Okręgowego w Częstochowie (poziom 1 - pok. 130). 5. Oferta składana elektronicznie winna być sporządzona jako dokument w formacie *.pdf i spakowana z rozszerzeniem *.zip, zaszyfrowany hasłem i przesłany w wyznaczonym terminie składania ofert, pocztą elektroniczną na adres e-mail: dyrektor@czestochowa.so.gov.pl Miejsce i termin realizacji: IV. Termin wykonania zamówienia Wymagany termin realizacji zamówienia - 30 (trzydzieści) dni od podpisania umowy. Wymagania: 2. Adres strony internetowej, na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści Zaproszenia oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia https://czestochowa.so.gov.pl/ 3. Słownik głównych pojęć w Zaproszeniu Zaproszenie - Zaproszenie do złożenia oferty cenowej Zamawiający - Zamawiający prowadzący postępowanie o udzielenie zamówienia tj. Sąd Okręgowy w Częstochowie Ustawa PZP - ustawa Prawo zamówień publicznych z dn. 11 września 2019 r. (Dz.U. z 2023, poz. 1605 ze zm.) pisemne oświadczenie - oświadczenie wyrażone przy użyciu wyrazów, cyfr lub innych znaków pisarskich, które można odczytać i powielić, w tym przekazywanych przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. forma pisemna - aby zachować pisemną formę czynności prawnej należy złożyć własnoręczny podpis na dokumencie obejmującym treść oświadczenia woli. II. Tryb udzielenia zamówienia 1. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przewidzianym dla zamówienia klasycznego o wartości mniejszej niż 130 000 złotych; 2. Niniejsze postępowanie prowadzone jest przez Sąd Okręgowy w Częstochowie na jego rzecz; 3. Do niniejszego postępowania nie stosuje się przepisów Ustawy PZP. 4. Zamawiający zastrzega sobie możliwość odrzucenia oferty w następujących przypadkach: 1) W przypadku, gdy Wykonawca który złożył ofertę nie spełnia warunków udziału w postępowaniu; 2) Gdy Oferta została sporządzona niezgodnie z zapisami niniejszego Zaproszenia, w tym została złożona elektronicznie w formie pliku, który nie został zaszyfrowany; 3) Gdy Oferta nie została podpisana w żaden z możliwych sposobów; 4) W innych przypadkach, powodujących jej niezgodność z treścią Zaproszenia i/lub przepisami prawa; 5) Gdy oferta obejmuje przedmiot zamówienia niezgodny z zakresem objętym niniejszym postępowaniem. 5. Niniejsze postępowanie może zostać unieważnione w następujących przypadkach: 1) nie złożono żadnej oferty; 2) nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu tj. żadna z ofert nie spełnia wymagań określonych w Zaproszeniu, po wyczerpaniu możliwości jej uzupełnienia lub poprawienia; 3) cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, jaką Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia i nie ma możliwości zwiększenia tej kwoty do wysokości ceny oferty z najniższą ceną; 4) kiedy, w przypadku złożenia ofert o tej samej cenie, po wezwaniu do złożenia ofert dodatkowych, zostaną złożone ponownie oferty o tej samej cenie; 5) kiedy nastąpi niedająca się przewidzieć zmiana okoliczności, powodująca że rozstrzygnięcie postępowania nie leży w interesie publicznym; 6) gdy okaże się, że postępowanie obarczone jest nieusuwalną wadą, która prowadziłaby do zawarcia umowy nieważnej lub niekorzystniej dla Zamawiającego. 6. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia lub pozostawienia niniejszego postępowania bez rozstrzygnięcia, bez konieczności podawania przyczyny, również po dokonaniu czynności otwarcia ofert. 7. Zamawiający zastrzega sobie możliwość negocjacji ceny ostatecznej poprzez dodatkowe skierowanie zapytania do Wykonawców, którzy złożyli oferty, o ewentualną możliwość uzyskania oferty korzystniejszej, ulepszonej w ustalonych kryteriach oceny ofert. 8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wyboru jako najkorzystniejszej kolejnej oferty wg rankingu ofert nieodrzuconych, ustalonego na podstawie kryterium oceny ofert, w przypadku, gdy Wykonawca, który złożył ofertę pierwotnie wybraną jako najkorzystniejsza, uchylił się od podpisania umowy. W przypadku powtarzania się podobnych sytuacji Zamawiający wybierać będzie kolejne oferty w miarę możliwości finansowych oraz posiadanych ważnych ofert. 9. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w ustawie z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022 r. poz. 835) - wyciąg z tej ustawy poniżej: Art. 1. W celu przeciwdziałania wspieraniu agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę rozpoczętej w dniu 24 lutego 2022 r., wobec osób i podmiotów wpisanych na listę, o której mowa w art. 2, stosuje się: 1) (...); 2) (...); 3) wykluczenie z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129, 1598, 2054 i 2269 oraz z 2022 r. poz. 25); (...) Art. 7. 1. Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych wyklucza się: 1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3; 2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3; 3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3. 2. Wykluczenie następuje na okres trwania okoliczności określonych w ust. 1. 3. W przypadku wykonawcy lub uczestnika konkursu wykluczonego na podstawie ust. 1, zamawiający odrzuca wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub ofertę takiego wykonawcy lub uczestnika konkursu, nie zaprasza go do złożenia oferty wstępnej, oferty podlegającej negocjacjom, oferty dodatkowej, oferty lub oferty ostatecznej, nie zaprasza go do negocjacji lub dialogu, a także nie prowadzi z takim wykonawcą negocjacji lub dialogu, odrzuca wniosek o dopuszczenie do udziału w konkursie, nie zaprasza do złożenia pracy konkursowej lub nie przeprowadza oceny pracy konkursowej, odpowiednio do trybu stosowanego do udzielenia zamówienia publicznego oraz etapu prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 4. Kontrola udzielania zamówień publicznych w zakresie zgodności z ust. 1 jest wykonywana zgodnie z art. 596 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych. 5. Przez ubieganie się o udzielenie zamówienia publicznego lub dopuszczenie do udziału w konkursie rozumie się odpowiednio złożenie wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie, złożenie oferty, przystąpienie do negocjacji lub złożenie pracy konkursowej. 6. Osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu na podstawie ust. 1, które w okresie tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego lub dopuszczenie do udziału w konkursie lub biorą udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub w konkursie, podlegają karze pieniężnej. 7. Karę pieniężną, o której mowa w ust. 6, nakłada Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, w drodze decyzji, w wysokości do 20 000 000 zł. 8. Wpływy z kar pieniężnych, o których mowa w ust. 6, stanowią dochód budżetu państwa. 9. Przepisy ust. 1-8 stosuje się do postępowania zmierzającego do udzielenia zamówienia publicznego oraz konkursów o wartości mniejszej niż kwoty określone w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych lub z wyłączeniem stosowania tej ustawy. 4. Istotne postanowienia związane z realizacją przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca gwarantuje realizację przedmiotu zamówienia zgodnie z warunkami określonymi w niniejszym Zaproszeniu wraz z załącznikami, w tym Załączniku nr 2 - projekcie umowy. 2) Wykonawca na własną odpowiedzialność i ryzyko zdobędzie wszelkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. 3) Wykonawca ma obowiązek wyjaśnić z Zamawiającym wszystkie wątpliwości przed złożeniem oferty. 4) Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z przygotowaniem i przedłożeniem swojej oferty oraz wszelkich dokumentów z tym związanych. 5. Wymagany okres gwarancji i rękojmi - minimum 24 miesiące, maksymalnie 72 miesiące, od dnia podpisania końcowego protokołu dostawy - kryterium oceniane. 6. PODWYKONAWSTWO Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy (podwykonawcom). 7. WIZJA LOKALNA 1) Zamawiający dopuszcza i zaleca, aby złożenie oferty poprzedzone było odbyciem wizji lokalnej miejsca montażu urządzeń, w celu zapoznania się przez Wykonawcę z rzeczywistymi warunkami wykonania zamówienia. Koszt ewentualnej wizji lokalnej ponosi Wykonawca. 2) Termin i miejsce wizji lokalnej: a) Miejsce wizji lokalnej: budynek Sądu Okręgowego w Częstochowie, ul. Dąbrowskiego 23/35; b) Termin wizji lokalnej należy uzgodnić z Zamawiającym poprzez wcześniejsze zawiadomienie Zamawiającego o chęci odbycia wizji z co najmniej trzydniowym wyprzedzeniem. Tel. 34 368 44 60, 34 368 44 61; e-mail: dyrektor@czestochowa.so.gov.pl. Wizja będzie możliwa do odbycia nie później niż 2 dni przed upływem ostatecznego terminu składania ofert. V. Informacje o treści zawieranej umowy oraz możliwości jej zmiany - projektowane postanowienia umowy, które zostaną wprowadzone do umowy 1. Udzielenie zamówienia nastąpi poprzez zawarcie umowy w przedmiotowej sprawie z Wykonawcą, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, na podstawie kryteriów oceny ofert, ustalonych w niniejszym postępowaniu. Projekt umowy stanowi Załącznik nr 2. do Zaproszenia. 2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie. 3. Wniesienie zastrzeżeń do umowy po zakończeniu postępowania będzie traktowane przez Zamawiającego jako uchylanie się Wykonawcy od zawarcia umowy. VI. Informacje o sposobie porozumiewania się 1. Postępowanie jest jawne, wobec czego publicznemu ujawnieniu podlegać będą w szczególności takie informacje jak nazwa i adres/siedziba Wykonawcy, dane oceniane w wyznaczonych kryteriach oceny ofert tj. cena brutto oferty. 2. W przypadku zastrzeżenia przez Wykonawcę informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć pełne i konkretne uzasadnienie objęcia wskazanych przez niego informacji klauzulą ,,tajemnicy przedsiębiorstwa". Jako tajemnica przedsiębiorstwa uznane zostaną przez Zamawiającego te informacje, które spełniają łącznie trzy warunki, określone w art. 11 ust. 4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (j.t. Dz.U. z 2022, poz. 1233) tj.: o informacja ma charakter techniczny, technologiczny, organizacyjny przedsiębiorstwa lub posiada wartość gospodarczą, o informacja nie została ujawniona do wiadomości publicznej; o w stosunku do zastrzeżonej informacji podjęto niezbędne działania w celu zachowania poufności. UWAGA!!! W przypadku niezłożenia wraz z ofertą uzasadnienia objęcia informacji klauzulą ,,tajemnicy przedsiębiorstwa", zastrzeżenie takie będzie NIESKUTECZNE a wskazany zakres informacji podlegać będzie udostępnieniu jako informacje jawne. 3. Zamawiający będzie przesyłał Wykonawcy wszelkie pisma, przekazywane w ramach postępowania, pocztą elektroniczną na adres poczty elektronicznej, wskazany przez Wykonawcę w formularzu ofertowym. 4. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za odbieranie przekazywanej poczty. W przypadku zaniechania odebrania przekazanej poczty Wykonawca ponosi wszelkie, wynikające z tego skutki. 5. Zamawiający nie wymaga potwierdzenia otrzymania przekazywanych pism/informacji. 6. Zawsze możliwa jest forma pisemna. 7. W ramach niniejszego postępowania wszelka korespondencja prowadzona jest w języku polskim. 8. Wszelką korespondencję dotyczącą niniejszego postępowania należy kierować na adres poczty elektronicznej dyrektor@czestochowa.so.gov.pl lub złożyć w formie pisemnej w siedzibie Zamawiającego. Zaleca się wskazywać w kierowanej korespondencji znak sprawy postępowania nadany przez Zamawiającego: IR.262.06.2024. Kontakt z wymienionymi osobami jest możliwy w godzinach pracy zamawiającego. Zamawiający informuje, że wyżej wymienione osoby nie są upoważnione do udzielania Wykonawcom ustnych informacji w zakresie wyjaśnienia treści Zaproszenia. Ze względu na obowiązek zachowania konkurencyjności postępowania wszystkie ewentualne wyjaśnienia ustne nie są dla Wykonawcy wiążące. VIII. Warunki udziału w postępowaniu 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące: 1) posiadania uprawnień do wykonywania działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, tj. Wykonawca winien wykazać, że posiada zezwolenie, o którym mowa w art. 4 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. Prawo atomowe (Dz.U. z 2023 r., poz. 1173 ze zm.), na wykonywanie działalności polegającej na uruchamianiu i stosowaniu urządzeń wytwarzających promieniowanie jonizujące na terenie Polski; 2) posiadania wiedzy i doświadczenia, tj. Wykonawca winien wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie należycie wykonał co najmniej dwa (2) zamówienia polegające na dostawie wraz z montażem i uruchomieniem prześwietlarek rentgenowskich, o parametrach zbliżonych do minimalnych danych technicznych przedmiotu niniejszego zamówienia lub o wartości minimum 50 000,00 PLN (pięćdziesiąt tysięcy złotych) brutto każde z tych zamówień; 3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. 4) sytuacji ekonomicznej i finansowej; Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. 2. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana na zasadzie: ,,spełnia/nie spełnia", na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów wymaganych w postępowaniu. 3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku posiadania wiedzy i doświadczenia, nie dopuszcza łączenia spełniania przez Wykonawców tego warunku. W tym zakresie minimum jeden z tych Wykonawców, wspólnie ubiegających się o zamówienie, winien wykazać, że samodzielnie spełnia ten warunek w całości. W przypadku warunku udziału w postępowaniu, dotyczącego posiadania uprawnień do wykonywania działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, jego spełnianiem winien wykazać się każdy w Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia. 4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. IX. Oświadczenia i dokumenty, jakie zobowiązani są dostarczyć Wykonawcy 1. Informacje dotyczące oświadczeń i dokumentów składających się na kompletną ofertę: 1) Wypełniony i podpisany formularz ofertowy - załącznik nr 4 do Zaproszenia, 2) Kopia zaświadczenia lub innego dokumentu, potwierdzającego posiadanie zezwolenia, o którym mowa w art. 4 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. Prawo atomowe (Dz.U. z 2023 r., poz. 1173 ze zm.), na wykonywanie działalności polegającej na uruchamianiu i stosowaniu urządzeń wytwarzających promieniowanie jonizujące na terenie Polski; 3) Deklaracja Zgodności CE, wystawiona przez producenta dla oferowanego urządzenia, potwierdzająca spełnianie dyrektyw Unii Europejskiej; 4) Potwierdzenie zgodności z testem ECAC STP; 5) Wypełniony i podpisany wykaz ZAMÓWIEŃ - załącznik nr 3 do Zaproszenia, 6) Dokumenty potwierdzające należyte wykonanie zamówień wykazanych w wykazie ZAMÓWIEŃ, 7) Upoważnienie lub pełnomocnictwo uprawniające osobę/y podpisujące ofertę do jej podpisania w imieniu wykonawcy składającego ofertę, o ile nie wynika ono z przepisów prawa lub z odpisu z rejestru. 2. Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne/konsorcja) 1) Dopuszczalne jest składanie ofert przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w tym wspólników spółek cywilnych. 2) Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia, albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Razem z ofertą musi zostać złożone pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie lub przez mocodawcę. 3) Do wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące Wykonawcy. 4) Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana Zamawiający może przed zawarciem umowy o zamówienie publiczne żądać umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. 3. W przypadku oferty składanej w formie pisemnej (papierowej) wypełniony i podpisany formularz ofertowy - załącznik nr 4 do Zaproszenia - winien zostać złożony w formie oryginału. W przypadku składania oferty elektronicznie zaleca się złożenie jej w formie elektronicznej tj. podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Dopuszcza się również przesłanie skanu oferty podpisanej własnoręcznym podpisem. 4. Zamawiający zastrzega sobie możliwość uzupełniania/poprawiania ofert, z wyłączeniem przypadku, gdy, pomimo uzupełnienia/poprawienia oferty, dalej podlegałaby ona odrzuceniu. 5. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być składane wraz z tłumaczeniem na język polski. X. Wyjaśnianie treści Zaproszenia 1. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści Zaproszenia. 2. Zamawiający będzie udzielał wyjaśnień niezwłocznie, przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści Zaproszenia wpłynie do Zamawiającego nie później niż 2 (dwa) dni przed wyznaczonym terminem składania ofert. Po tym terminie Zamawiający może udzielić wyjaśnień lub pozostawić wniosek bez rozpoznania. Wszelkie pytania dotyczące wyjaśnienia treści Zaproszenia powinny być wnoszone pocztą elektroniczną na adres: dyrektor@czestochowa.so.gov.pl. Zawsze dopuszczalna jest forma pisemna. 3. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekaże Wykonawcom, którym przekazał Zaproszenie, bez ujawnienia źródła zapytania, a także zamieści na własnej stronie internetowej. XI. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY ORAZ WYMAGANIA FORMALNE DOTYCZĄCE SKŁADANYCH OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW 1. Oferta powinna być sporządzona na formularzu ofertowym, stanowiącym Załącznik nr 4 do Zaproszenia, w oparciu o opis przedmiotu zamówienia, stanowiący Załącznik nr 1 do Zaproszenia z uwzględnieniem warunków wykonania przedmiotu zamówienia określonych w projekcie umowy stanowiącym Załącznik nr 2 do Zaproszenia i zawierać cenę ofertową wykonania zamówienia,. 2. Wykonawca przygotowuje i przedstawia ofertę zgodnie z opisem określonym w Zaproszeniu. 3. Ofertę należy sporządzić w języku polskim, z zachowaniem formy pisemnej lub w formie bądź postaci elektronicznej. 4. Treść oferty musi odpowiadać treści Zaproszenia. 5. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną kompletną ofertę. Oferty wykonawcy, który złoży więcej niż jedną ofertę na ten sam zakres zamówienia, zostaną odrzucone. 6. Osoby wskazane w dokumencie upoważniającym do występowania w obrocie prawnym lub posiadające pełnomocnictwo muszą złożyć podpisy na: - wszystkich stronach oferty, - oraz w miejscach, w których wykonawca naniósł zmiany. 9. W przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty musi być załączone pełnomocnictwo określające zakres umocowania, podpisane przez upoważnionego przedstawiciela wykonawcy. 10. Dla ofert składanych w formie pisemnej zalecane jest, aby wszystkie strony oferty były kolejno ponumerowane, oparzone oryginalnymi podpisami osoby upoważnionej. Zaleca się również zamieszczenie oferty w wewnętrznej i zewnętrznej kopercie, która będzie zaadresowana na Zamawiającego, na adres Sąd Okręgowy w Częstochowie, ul. Dąbrowskiego 23/35 i oznaczonej hasłem: OFERTA NA: PRZEŚWIETLARKA RTG BAGAŻU IR.262.06.2024 NIE OTWIERAĆ PRZED UPŁYWEM TERMINU SKŁADANIA OFERT Poza oznaczeniami podanymi powyżej koperta wewnętrzna winna posiadać nazwę i adres wykonawcy. 11. Dla ofert składanych elektronicznie zaleca się aby były one składane w formie elektronicznej (podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej, opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym lub w postaci skanu oferty przygotowanej w formie pisemnej. 12. Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę, pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma powiadomienie, przed upływem terminu do składania ofert. Powiadomienie musi być złożone według takich samych zasad jak składana oferta z dopiskiem ZMIANA/WYCOFANIE. XII. Termin związania ofertą Wykonawca jest związany ofertą przez okres 30 dni od dnia upływu terminu składania ofert, przy czym pierwszym dniem terminu związania ofertą jest dzień, w którym upływa termin składania ofert. XIII. Sposób obliczenia CENY OFERTY 1. Oferta musi zawierać cenę brutto za cały przedmiot zamówienia, z wyszczególnieniem nw. pozycji, wskazanych we wzorze Formularza ofertowego, stanowiącego Załącznik nr 4 do Zaproszenia: 1) Ceny netto dostawy, montażu i uruchomienia urządzenia - liczbą w tabeli; 2) Stawka podatku VAT - liczbą w tabeli; 3) Wartość podatku VAT - liczbą w tabeli; 4) Ceny brutto dostawy, montażu i uruchomienia urządzenia - liczbą w tabeli; 5) Liczbę pełnych miesięcy oferowanej gwarancji i rękojmi - liczbą. 6) Część II Formularza ofertowego, wypełnioną i uszczegółowioną o wymagane dane, wskazane w tabeli tam zamieszczonej. 2. Cena oferty winna uwzględniać wszystkie koszty, opłaty niezbędne do wykonania i poniesienia przez Wykonawcę, a konieczne do wykonania przedmiotu umowy oraz ewentualne upusty i rabaty. 3. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca podał w formularzu ofertowym cenę ofertową wykonania zamówienia, z uwzględnieniem warunków wykonania przedmiotu zamówienia. 4. Na cenę całkowitą składają się wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia, wynikające wprost z opisu przedmiotu zamówienia, oraz inne, nieujęte w opisie, a niezbędne do wykonania zamówienia. 5. Zamawiający nie dopuszcza możliwości prowadzenia rozliczenia w walutach obcych. 6. Płatnikiem za wykonane zamówienie będzie Sąd Okręgowy w Częstochowie. Nazwa oferty winna zawierać w swojej treści kombinację min. trzech cyfr (z zakresu od 0 do 9, unikając kombinacji kolejnych liczb typu ,,123"), pozwalającą na przypisanie hasła do oferty. Hasło do pliku, ze wskazaniem nazwy oferty, której dotyczy, winno zostać przesłane na ww. adres e-mail, po upływie terminu składania ofert a przed terminem otwarcia ofert tj. pomiędzy godz. 10:00 a 10:30 dnia, w którym upłynął ostateczny termin składania ofert. 6. W przypadku składania oferty drogą elektroniczną zaleca się kontakt telefoniczny pod numer tel. 34 368 44 30, bezpośrednio po dokonaniu czynności wysłania oferty, celem potwierdzenia, że oferta wysłana przez Wykonawcę wpłynęła do Zamawiającego. 7. Oferty złożone po terminie zwraca się bez otwierania. XV. Kryteria oceny ofert, waga kryteriów i sposób oceny ofert 1. Kryteria oceny ofert 1) Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej, na podstawie nw. kryteriów oceny ofert: L.p. Nazwa kryterium Waga w % 1. Cena brutto realizacji zamówienia KC 90% Gwarancja i rękojmia na wykonany przedmiot zamówienia KGR 2. wymagany minimalny okres gwarancji 24 m-ce, maksymalny oceniany okres gwarancji 72 m-ce (pełne miesiące) 10% RAZEM 100% Sposób oceny ofert 1) W trakcie oceny ofert w poszczególnych kryteriach oceny ofert, ofertom przyznawane będą punkty wg następujących zasad: a) Cena brutto realizacji pełnego zakresu zamówienia KC najniższa Cena brutto realizacji zamówienia Cena brutto realizacji KC x 100 pkt x 90% = zamówienia Cena brutto realizacji zamówienia ocenianej oferty b) KGR Gwarancja i rękojmia na wykonany przedmiot zamówienia (w pełnych miesiącach) KGR Gwarancja i rękojmia na wykonany przedmiot zamówienia = Gwarancja i rękojmia na wykonany przedmiot zamówienia z oferty ocenianej Najdłuższa oferowana Gwarancja i rękojmia na wykonany przedmiot zamówienia x 100 pkt x 10% 2) Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Zaokrąglenie dokonywane będzie z zastosowaniem zasad matematycznych tj. w przypadku liczby ? 5 na trzecim miejscu po przecinku zwiększa się liczbę na drugim miejscu po przecinku o 1; w przypadku liczby < 5 na trzecim miejscu po przecinku liczba na drugim miejscu po przecinku pozostaje bez zmian; 3) Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i pozostałych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze. 4) Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną. 5) Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w pkt 4), Zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. 6) Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą oferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach. 7) W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny. 8) Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej. XVI. Informacje o formalnościach, jakie muszą zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego Zamawiający zawrze umowę w sprawie zamówienia, której projekt stanowi Załącznik nr 2 do Zaproszenia, bez zbędnej zwłoki, po dniu przekazania zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej. Przed udzieleniem zamówienia Wykonawca, którego ofertę wybrano, zobowiązany będzie do przedłożenia potwierdzenia posiadania aktualnego ubezpieczenia prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie odpowiedzialności cywilnej, na kwotę nie mniejszą niż 150 000,00 złotych Uwagi: 4. Ochrona danych osobowych TOŻSAMOŚĆ I DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA DANYCH OSOBOWYCH Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z prowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest Sąd Okręgowy w Częstochowie z uwzględnieniem regulacji zawartych w art. 175a, art. 175c, art. 175da, art. 175db ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych. Dane kontaktowe administratora: Sąd Okręgowy w Częstochowie, ul. Dąbrowskiego 23/35, 42-200 Częstochowa, nr. tel.: 343684410, e-mail:so.czestochowa@czestochowa.so.gov.pl, ePUAP: /w9rv52dy3e/SkrytkaESP DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH Administrator danych osobowych wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania danych osobowych w Sądzie Okręgowym w Częstochowie, nr tel.: 343684426, adres e-mail: iod@czestochowa.so.gov.pl CEL PRZETWARZANIA DANYCH I PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA Sąd Okręgowy w Częstochowie jako administrator przetwarza dane osobowe w celu wykonania umowy lub do podjęcia działań przed zawarciem umowy, realizacji obowiązków w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi i w celu związanym z postepowaniem o udzielenie zamówienia publicznego. Podstawą prawną przetwarzania będzie również zgoda wyrażona poprzez akt uczestnictwa w postępowaniu oraz następujące przepisy prawa: ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. z 2023 r. poz. 1610 t.j.), ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164 t.j.) INFORMACJE O ODBIORCACH DANYCH Dane pozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przekazywane będą wszystkim zainteresowanym podmiotom i osobom, gdyż co do zasady postpowanie o udzielnie zamówienia publicznego jest jawne. Ponadto Państwa dane osobowe będą udostępniane innym odbiorcom danych tylko i wyłącznie w przypadkach przewidzianych przepisami prawa lub na podstawie umów powierzenia przetwarzania danych osobowych lub innych instrumentów prawnych zawieranych z podmiotami i organami publicznymi świadczącymi na rzecz Sądu Okręgowego w Częstochowie usług, z którymi wiąże się przetwarzanie danych osobowych, dla których administratorem jest Sąd Okręgowy w Częstochowie. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH I KRYTERIUM JEGO USTALENIA Państwa dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji wskazanych wyżej celów, a po tym czasie dane osobowe będą przechowywane w celach archiwalnych przez okresy wskazane w instrukcji kancelaryjnej administratora, którą Sąd Okręgowy w Częstochowie zobowiązany jest stosować na mocy ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy. INFORMACJE O PRZYSŁUGUJĄCYCH PODMIOTOM DANYCH PRAWACH W odniesieniu do danych pozyskanych w związku z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przysługują Państwu następujące uprawnienia: ? prawo dostępu do danych, otrzymania kopii oraz ich sprostowania, ? prawo do usunięcia danych - korzystając z tego prawa mogą Państwo złożyć wniosek o usunięcie danych. W przypadku zasadności wniosku dokonamy niezwłocznego usunięcia danych. Prawo to nie dotyczy jednak sytuacji gdy dane osobowe przetwarzane są do celów związanych z wywiązywaniem się z prawnych obowiązków administratora lub do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach władzy publicznej powierzonej administratorowi, ? prawo do ograniczenia przetwarzania danych - przy czym przepisy odrębne mogą wyłączyć możliwość skorzystania z tego prawa, ? prawo do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie - w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, w wypadku jeżeli przetwarzania którego dokonano na podstawie zgody wyrażonej przed jej cofnięciem. ? prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie danych osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy prawa. INFORMACJA O OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH Podanie danych osobowych w związku z udziałem w postępowaniu o zamówienia publiczne nie jest obowiązkowe, ale może być warunkiem niezbędnym do wzięcia w nim udziału. Wynika to stąd, ze w zależności od przedmiotu zamówienia, organizator może żądać ich podania na podstawie przepisów ustawy Kodeks cywilny (Dz. U. z 2023 r. poz. 1610 t.j.). INFORMACJA O ZAUTOMATYZOWANYM PODEJMOWANIU DECYZJI Państwa dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu przetwarzaniu i nie będą poddawane profilowaniu. Kontakt: VII. Osoby uprawnione do komunikowania się z Wykonawcami Osobami ze strony Zamawiającego, uprawnionymi do porozumiewania się z wykonawcami są: 1) Wojciech Bociąga, tel. 34 368 44 60 - w zakresie przedmiotu zamówienia; 2) Jarosław Muszczek, tel. 34 368 44 61 - w zakresie przedmiotu zamówienia; 3) Magda Wawrzynek-Hepner, tel. 34 368 44 63 - w zakresie procedury. |
© eurobudowa.pl 2004-2024