mazowieckie (Warszawa)
mazowieckie (Warszawa)
łódzkie (Rzgów)
warmińsko-mazurskie (Olsztyn)
pomorskie (Sopot)
małopolskie (Kraków)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Pełnienie obowiązków zespołu inspektora nadzoru inwestorskiego |
Data zamieszczenia: | 2025-02-17 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Zarząd Dróg Miejskich ul. Wilczak 17 61-623 Poznań powiat: Poznań tel. +48 61 646 33 44, fax +48 61 820 17 09, tel. 885 108 216 oferty@zdm.poznan.pl |
Województwo: | wielkopolskie |
Miasto: | Poznań |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. +48 61 646 33 4 |
Termin składania ofert: | 2025-02-19 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
2. Nazwa postępowania: pełnienie obowiązków zespołu inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji robót budowlanych dla zadania pn.: ,,Przebudowa Ul. Okólnej polegająca na budowie chodnika po stronie południowo-wschodniej na odcinku od Ul. Poprzecznej do Ul. Przeskok wraz z wykonaniem nasadzeń zieleni i przeprowadzeniem rocznej pielęgnacji kontraktowej założonej zieleni" 5. Opis przedmiotu zamówienia: Pełnienie obowiązków zespołu inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji robót budowlanych dla zadania pn.: ,,Przebudowa Ul. Okólnej polegająca na budowie chodnika po stronie południowo-wschodniej na odcinku od Ul. Poprzecznej do Ul. Przeskok wraz z wykonaniem nasadzeń zieleni i przeprowadzeniem rocznej pielęgnacji kontraktowej założonej zieleni" wraz z bieżącym i końcowym rozliczeniem budowy. Wartość robót wynosi ok. 600 000,00 zł brutto, w tym: ? Branża drogowa ok. 510 000,00 zł, ? Branża zieleń: 90 000,00 zł. Uprawnienia inspektora nadzoru reguluje ustawa z dnia 07 lipca 1994 r. - Prawo budowlane. Warunki udziału w postępowaniu: Wykonawca winien dysponować do wykonania zamówienia osobami posiadającymi odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia, w tym: ? Inspektor branży drogowej (koordynator) - posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w branży inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń i aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego oraz prowadzenie działalności gospodarczej. ? Inspektor Nadzoru Terenów Zielonych - posiadający uprawnienia branżowe Inspektora Nadzoru Terenów Zieleni. Inspektor branży drogowej pełni funkcję koordynatora w Zespole Inspektorów Nadzoru. Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji pod warunkiem posiadania odpowiedniego doświadczenia i uprawnień. Zespół Inspektorów Nadzoru zobowiązuje się pełnić stały i ciągły nadzór inwestorski zgodnie z przepisami Prawa budowlanego i innymi obowiązującymi przepisami, w zakresie określonym przez dokument: ,,Procedura funkcjonowania nadzoru inwestorskiego w ZDM", który dostępny jest na stronie internetowej https://zdm.poznan.pl/pl/obowiazki-inspektora-nadzoru. Przez nadzór stały i ciągły rozumie się pobyt na terenie budowy Inspektorów nadzoru inwestorskiego w miarę potrzeb, jednak nie rzadziej niż raz w tygodniu. Inspektor nadzoru zobowiązuje się stawiać na terenie budowy bez dodatkowego wezwania na czas wykonywania robót wymagających nadzoru. Do podstawowych obowiązków Zespołu Inspektorów Nadzoru należy w szczególności: a) przekazanie terenu budowy wykonawcy robót, b) kontrola sporządzonych przez wykonawcę robót dokumentów: - projektu organizacji ruchu, - programu zapewnienia jakości, - harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji inwestycji, - planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, - wykazu podstawowych materiałów zastosowanych przy rozbudowie drogi, c) reprezentowanie Zamawiającego na budowie, d) sprawdzanie jakości wykonanych robót i wbudowanych wyrobów, e) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, f) przygotowanie i udział w czynnościach odbioru robót, g) przygotowanie dokumentów w celu zgłoszenia do państwowego organu nadzoru budowlanego zakończenia budowy i zgłoszenie do państwowego organu nadzoru budowlanego zakończenia budowy zgodnie z wymogami Prawa Budowlanego oraz wystąpienie o wydanie zgody na użytkowanie obiektu (jeżeli zgłoszenie i zgoda na użytkowanie obiektu są wymagane), h) potwierdzanie faktycznie oraz sprawdzanie jakości wykonanych robót oraz usunięcia wad i usterek, i) kontrola dostarczonych Zamawiającemu przez wykonawcę robót, a przewidywanych w przepisach lub umowie z wykonawcą robót dokumentów niezbędnych do dokonania oceny prawidłowego wykonania przedmiotu umowy oraz dołączonych atestów i certyfikatów, j) wydawanie opinii dotyczących stwierdzonych w toku czynności odbioru lub nadzoru wad lub braków nadających lub nie nadających się do usunięcia, k) bieżąca kontrola dotycząca tempa realizacji robót w stosunku do harmonogramu zgodnie z zapisami umowy zawartej z wykonawcą na wykonanie robót, l) przedstawianie Zamawiającemu opinii (w formie pisemnej) dotyczących ewentualnych robót dodatkowych, uzupełniających lub zamiennych, m) opiniowanie wniosków wykonawcy robót w sprawie ewentualnych zmian sposobu wykonania robót w stosunku do dokumentacji projektowej, n) sprawdzanie poprawności sporządzania przez wykonawcę dokumentów rozliczeniowych przy odbiorach częściowych i odbiorze końcowym inwestycji, o) nadzór nad wykonaniem robót przez wykonawcę w zakresie rzeczowym i terminowym, zgodnie z harmonogramem robót, p) potwierdzanie dokumentów rozliczeniowych w ramach nadzoru inwestorskiego, q) sporządzenie i przekazanie zamawiającemu dokumentacji fotograficznej dla wszystkich robót (w tym zanikających) obejmującej etap przed realizacją, w trakcie i po zakończeniu realizacji zadania, r) informowanie Zamawiającego niezwłocznie (najpóźniej w terminie 24 godzin) o zaistniałych na budowie nieprawidłowościach, s) nadzór nad usunięciem przez wykonawcę robót wad i usterek w okresie rękojmi i gwarancji (na podstawie odrębnego zlecenia), t) sporządzania raportów co dwa tygodnie - z postępów robót budowlanych w formie elektronicznej wraz ze zdjęciami. Raporty należy przesłać na adres e-mail: iri@zdm.poznan.pl u) sporządzenie przed rozpoczęciem robót budowlanych oświadczenia o prawidłowo zabezpieczonej zieleni zgodnie z zasadami wskazanymi na stronie www.zdm.poznan.pl/pl/wytyczne-zdm-do- projektowania w dokumencie ,,Wytyczne do projektowania, ochrony oraz pielęgnacji zieleni". v) przed przekazaniem terenu Inspektor zobowiązuje się sporządzić protokół z oględzin terenu, opisujący stan terenu, w szczególności drzew i krzewów wymagających ochrony wraz z dokumentacją fotograficzną. w) Inspektor zobowiązuje się do przeprowadzania regularnych przeglądów stanu zdrowotnego roślin i ich zabezpieczeń przed oddziaływaniem prac budowlanych - minimum co 2 tygodnie lub na wezwanie Zamawiającego. Dodatkowo należy sporządzać raporty po zrealizowaniu następujących etapów: zabezpieczenie zieleni na czas budowy, w trakcie wykonywania nasadzeń zieleni, po zakończeniu prac związanych z zielenią. Raporty z załączoną dokumentacją fotograficzną należy przesłać na adres e-mail: iri@zdm.poznan.pl. Dokument nr: ZDM-IRI.342.9.2025 Otwarcie ofert: Otwarcie ofert nastąpi w dniu 19.02.2025 r. o godz. 12:00 w Zarządzie Dróg Miejskich w Poznaniu. Składanie ofert: Oferty można składać osobiście w siedzibie Zamawiającego, w zamkniętej kopercie, opatrzonej nazwą zadania i numerem referencyjnym lub przesłać pocztą elektroniczną na adres oferty@zdm.poznan.pl z zaznaczeniem w temacie wiadomości nazwy zadania i numeru referencyjnego. TERMIN SKŁADANIA ofert: Oferty należy złożyć w terminie do dnia 19.02.2025 r. do godz. 10:00 Miejsce i termin realizacji: 8. Czas trwania zamówienia: od dnia podpisania Umowy do odbioru etapu 1 i etapu 2. Za termin realizacji Umowy przyjmuje się czas realizacji robót budowlanych polegających na przebudowie ul. Okólnej polegającej na budowie chodnika po stronie południowo-wschodniej na odcinku od ul. Poprzecznej do Ul. Przeskok wraz z wykonaniem nasadzeń zieleni i przeprowadzeniem rocznej pielęgnacji kontraktowej założonej zieleni, licząc od dnia podpisania Umowy do dnia odbioru Etapu 1 i Etapu 2 i rozliczenia ww. etapów. Orientacyjny termin realizacji robót budowlanych i robót w zakresie zieleni: Etap 1 Realizacja robót budowlanych a) b) c) wprowadzenie czasowej organizacji ruchu - do 30 dni od dnia podpisania Umowy, roboty budowlane - do 70 dni od dnia podpisania Umowy, zakończenie etapu 1 - do 100 dni od dnia podpisania Umowy. Etap 2 Wykonanie robót w zakresie zieleni a) b) wykonanie robót w zakresie zieleni (nasadzenie zieleni) - do dnia 20 kwietnia 2025 r. zakończenie etapu 2 - do 20 maja 2025 r. Wymagania: 4. Adres pod którym umieszczony jest opis przedmiotu zamówienia: www.zdm.poznan.pl Zakładka: ,,Zamówienia Publiczne", dalej: ,,Zamówienia poniżej 130 tys. złotych" Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców, którzy nie wykonali lub wykonywali w sposób nienależyty, w szczególności niezgodnie z przepisami Prawa budowlanego, wcześniej udzielone zamówienia w zakresie pełnienia nadzoru inwestorskiego. W zapytaniu ofertowym nie mogą brać udziału Oferenci, którzy ze względu na powiązania kapitałowe lub osobowe z Wykonawcą inwestycji - RDR Sp. z o.o. z siedzibą w Czerwonaku (62-004) przy ul. Kasztanowej 7 nie zapewniają bezstronności i niezależności w ramach pełnionej funkcji inspektora nadzoru. W celu weryfikacji wskazanej powyżej przesłanki odrzucenia oferty, Oferent zobowiązany jest dołączyć do formularza ofertowego oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszego ogłoszenia. Oświadczenie musi być złożone przez każdego z Inspektorów, którzy będą brali udział w realizacji zamówienia. Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej w oparciu o kryterium: najniższa cena netto. W przypadku zawarcia umowy podwykonawczej, jednym z załączników do faktury będzie oświadczenie podwykonawcy o braku zaległości finansowych wynikających z przedmiotowej Umowy. Faktury będą płatne przelewem do 21 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury na konto wskazane na fakturze. Jako nabywcę na fakturze należy wskazać: MIASTO POZNAŃ Zarząd Dróg Miejskich ul. Wilczak 17 61-623 Poznań NIP 209-00-01-440 W przypadku wystawienia faktury elektronicznej, musi ona zostać przesłana za pośrednictwem Platformy Elektronicznego Fakturowania, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 9 listopada 2018r. o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym oraz zawierać następujące dane: NABYWCA: Miasto Poznań Pl. Kolegiacki 17 61-841 Poznań NIP: 2090001440 ODBIORCA: Zarząd Dróg Miejskich ul. Wilczak 17 61-623 Poznań NIP 209-00-01-440 GLN: 5907459620368 Faktury elektroniczne można przesyłać na następujący adres mailowy: faktury@zdm.poznan.pl. W umowach, zamówieniach lub innych dokumentach potwierdzających warunki transakcji zawieranych z wykonawcami będącymi podatnikami VAT należy umieszczać zapisy, w których w razie obligatoryjnej metody podzielonej płatności: a. Wykonawca oświadczy, że rachunkiem rozliczeniowym będzie wskazany w umowie i na fakturze numer rachunku bankowego, b. Jeśli wskazany przez wykonawcę numer rachunku bankowego nie będzie rachunkiem rozliczeniowym, zamawiający wstrzyma płatności do czasu wskazania przez wykonawcę prawidłowego numeru rachunku bankowego, o czym zamawiający poinformuje wykonawcę, c. Zamawiający nie będzie ponosił odpowiedzialności wobec wykonawcy w przypadku zapłaty należności umownych po terminie, spowodowanej nieposiadaniem lub niewskazaniem rachunku rozliczeniowego. Do faktury należy załączyć dokument potwierdzający wykonanie Umowy - protokół odbioru końcowego przedmiotu umowy. W przypadku podmiotów występujących wspólnie Zamawiający dopuszcza możliwość odrębnej płatności za poszczególne zakresy określone w przedmiocie zamówienia. W przypadku, gdy z powodu działania lub zaniechania działania przez Inspektora nadzoru inwestorskiego nastąpi szkoda po stronie Zamawiającego, Zamawiający zastrzega sobie możliwość dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych. 6. Kary umowne: Wykonawca zobowiązany jest zapłacić Zamawiającemu kary umowne: a) z tytułu nieterminowego wykonania umowy w wysokości 100,00 zł za każdy dzień opóźnienia; przez opóźnienie rozumie się wykonywanie czynności po terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, b) za każdy przypadek niestawienia się inspektora w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego lub wykonawcę nadzorowanych robót w wysokości 250 zł, c) w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy w wysokości 1% wynagrodzenia umownego brutto- za każde naruszenie. d) z tytułu odstąpienia od umowy przez jedną ze Stron, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy w wysokości 10 % wynagrodzenia brutto. Zamawiający zastrzega sobie możliwość dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych w przypadku niepokrycia przez karę umowną powstałych szkód. Należności z tytułu kar umownych mogą zostać potrącone z dowolnej wierzytelności Wykonawcy, w szczególności z tytułu należnego wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu niniejszej Umowy. W przypadku gdy Wykonawca nie wykonuje umowy w całości lub w części w sposób należyty Zamawiający po wcześniejszym wezwaniu Wykonawcy do zaniechania naruszeń, może zlecić ich wykonanie w całości lub w części podmiotom trzecim na koszt i niebezpieczeństwo Wykonawcy, na co Wykonawca wyraża zgodę. 7. Nie dopuszcza się złożenia oferty częściowej. 9. Warunki uczestnictwa: Oświadczenie - Formularz ofertowy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (zał. 1) oraz oświadczenie o braku powiązania z Wykonawcą robót budowlanych (zał. 2). Wykorzystując drogę elektroniczną oferent winien być świadomy, że nie ma możliwości zagwarantowania tajności jego oferty do momentu łącznego otwarcia wszystkich ofert. Kontakt: 3. Nazwa komórki, osoba do kontaktu: Wydział Realizacji Inwestycji, ul. Wilczak 17, Agata Malicka, tel. 885 108 216, amalicka@zdm.poznan.pl. |
© eurobudowa.pl 2004-2025