mazowieckie (Warszawa)
mazowieckie (Warszawa)
łódzkie (Rzgów)
warmińsko-mazurskie (Olsztyn)
pomorskie (Sopot)
małopolskie (Kraków)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Wykonanie usług kominiarskich w zakresie okresowych przeglądów przewodów wentylacyjnych, spalinowych i dymowych oraz czyszczenia przewodów |
Data zamieszczenia: | 2025-02-17 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Centralny Zamawiający - Stalowowolskie Centrum Usług Wspólnych Aleje Jana Pawła II 25A 37-450 Stalowa Wola powiat: stalowowolski tel. (15) 819-47-10 scuw@stalowawola.pl |
Województwo: | podkarpackie |
Miasto: | Stalowa Wola |
Wadium: | nie wymaga |
Nr telefonu: | tel. (15) 819-47-10 |
Termin składania ofert: | 2025-02-20 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
,,Wykonanie usług kominiarskich w zakresie okresowych przeglądów przewodów wentylacyjnych, spalinowych i dymowych oraz czyszczenia przewodów w budynkach jednostek organizacyjnych Gminy Stalowa Wola w 2025 roku II" Zamawiającymi (nabywcami) są: 1) Przedszkole nr 3 w Stalowej Woli, Ul. Poniatowskiego 57, 37-450 Stalowa Wola; 2) Przedszkole nr 7 im. Marii Konopnickiej w Stalowej Woli, Ul. Popiełuszki 29A, 37-450 Stalowa Wola; 3) Przedszkole nr 18 im. Marii Montessori w Stalowej Woli, Ul. Poniatowskiego 33, 37-450 Stalowa Wola; 4) Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Stalowej Woli, ul. Niezłomnych 1, 37-450 Stalowa Wola, w imieniu i na rzecz których działa: Centralny Zamawiający - Stalowowolskie Centrum Usług Wspólnych (SCUW). III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług okresowych kontroli przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych) oraz czyszczenie przewodów w budynkach jednostek organizacyjnych Gminy Stalowa Wola w 2025 roku niezbędnych do ich prawidłowego funkcjonowania. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załącznikach do niniejszego Zapytania ofertowego, w szczególności: 1) Załącznik nr 2 - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia; 2) Załącznik nr 3 - Wzór umowy. 3. Wykonawca jest zobowiązany zrealizować przedmiot zamówienia z należytą starannością oraz dołożyć wszelkich starań, aby spełnić wszelkie wymagania Centralnego Zamawiającego. 4. Do obowiązków Wykonawcy należy w szczególności: 1) realizacja przedmiotu zamówienia z należytą starannością, zgodnie z: a) treścią Zapytania ofertowego wraz z załącznikami; b) treścią oferty złożonej przez Wykonawcę na realizację zamówienia publicznego; c) wskazaniami aktualnej wiedzy, przewidzianymi dla tego rodzaju zamówień; d) zasadami etyki zawodowej; e) wyznaczenie osób do kontaktu w sprawie realizacji przedmiotu zamówienia i ścisła współpraca z Centralnym Zamawiającym oraz Zamawiającym w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. 2) nieujawnianie w jakiejkolwiek formie informacji uzyskanych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia jakiejkolwiek osobie trzeciej, z wyjątkiem organów do tego upoważnionych, na ich pisemne żądanie. 5. Składając ofertę Wykonawca jednocześnie zapewnia, że jest w stanie zrealizować przedmiot zamówienia oraz że kwota złożonej oferty zawiera wszelkie koszty niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia. 6. Wszelkie nazwy własne użyte w opisach przedmiotu zamówienia, określają minimalny dopuszczalny standard jakości przedmiotu zamówienia. Dopuszcza się możliwość przedstawienia w ofercie rozwiązań równoważnych tj. zaproponowanie produktów, które posiadają nie gorsze cechy jakościowe, wydajnościowe, użytkowe, od produktów wskazanych przez Centralnego Zamawiającego/Zamawiającego, o walorach nie gorszych niż opisane w opisie przedmiotu zamówienia. Wykonawca jest obowiązany wykazać, że oferowany przez niego przedmiot zamówienia spełnia wymagania określone przez Centralnego Zamawiającego oraz Zamawiającego. 7. Zamawiający informuje, że wymaga od Wykonawcy spełnienia wszystkich ciążących na nim jako na pracodawcy obowiązków dotyczących działalności bezpośrednio związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub opieką nad nimi, określonych w ustawie z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (t.j. Dz. U. z 2024, poz. 560 ze zm.). W szczególności, Wykonawca jest zobowiązany do: 1) Uzyskania i aktualizacji informacji, czy osoby mające bezpośredni kontakt z małoletnimi w ramach wykonywania przedmiotu zamówienia są wpisane do Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym (RSPTS) z dostępem ograniczonym, zgodnie z art. 21 przedmiotowej ustawy. Weryfikacja powinna być dokonana każdorazowo przed dopuszczeniem danej osoby do wykonywania pracy z małoletnimi oraz systematycznie aktualizowana w trakcie realizacji zamówienia. 2) Dokumentowania przeprowadzonych czynności w zakresie uzyskania informacji z Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym oraz przechowywania dokumentacji przez okres realizacji zamówienia i zgodnie z wymogami przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. 3) Wdrożenia wewnętrznych procedur i środków ostrożności zapewniających przestrzeganie przepisów ustawy, w tym w szczególności procedur ochrony małoletnich przed jakimikolwiek formami nadużyć i naruszeń ich bezpieczeństwa, oraz regularnego szkolenia personelu w zakresie obowiązków wynikających z ustawy. 4) Udzielenia Zamawiającemu na jego żądanie wszelkich informacji i dokumentów potwierdzających realizację powyższych obowiązków, w szczególności dokumentacji potwierdzającej brak wpisu danej osoby w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym. 5) Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia kontroli przestrzegania powyższych wymogów przez Wykonawcę w każdym momencie trwania umowy, a w przypadku stwierdzenia uchybień - do wezwania Wykonawcy do natychmiastowego ich usunięcia oraz do podjęcia działań przewidzianych w umowie. Jakiekolwiek uchybienia w ww. zakresie, skutkujące naruszeniem wyżej wskazanej ustawy, uprawniać będą nadto Zamawiającego do odstąpienia od umowy w trybie natychmiastowym. Jeżeli treść wiążącej strony umowy nie będzie stanowić inaczej, prawo do odstąpienia od Umowy z ww. tytułu przysługiwać będzie Zamawiającemu w terminie 30 dni od daty powzięcia informacji o podstawie odstąpienia. CPV: 71315410-6, 71356100-9, 71630000-3, 90915000-4 Dokument nr: ZP-III.273.321.2025.KW Otwarcie ofert: Otwarcie ofert nastąpi w dniu 20 lutego 2025 r. o godz. 9:10 w siedzibie Centralnego Zamawiającego: Stalowowolskie Centrum Usług Wspólnych (SCUW), Aleje Jana Pawła II 25A, 37-450 Stalowa Wola, pok. 202. Składanie ofert: Oferty należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do dnia 20 lutego 2025 r. do godz. 9:00. Miejsce i termin realizacji: TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA Od dnia podpisania (zawarcia) umowy do dnia 22 marca 2025 r. włącznie, w tym: 1) dla Przedszkola nr 3 w Stalowej Woli - do dnia 19 marca 2025 r., 2) dla Przedszkola nr 7 im. Marii Konopnickiej w Stalowej Woli - do dnia 19 marca 2025 r., 3) dla Przedszkola na 18 im. Marii Montessori w Stalowej Woli - do dnia 22 marca 2025 r., 4) dla Publicznej Szkoły Podstawowej nr 4 im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Stalowej Woli - do dnia 8 marca 2025 r. Wymagania: II. TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA 1. Centralny Zamawiający, zaprasza do złożenia oferty dla zamówienia publicznego o wartości nieprzekraczającej kwoty 130 000 złotych, zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1320 ze późn. zm.), zwanej w dalszej treści ustawą Pzp. 2. Postępowanie jest prowadzone w trybie Zapytania ofertowego zgodnie z procedurami ustanowionymi przez Centralnego Zamawiającego w Regulaminie udzielania zamówień publicznych o wartości nieprzekraczającej kwoty określonej w art. 2 ust. 1 pkt. 1 ustawy Pzp. - Zarządzenie Nr 2/2023 Dyrektora Stalowowolskiego Centrum Usług Wspólnych z dnia 2 stycznia 2023 r. w sprawie zasad udzielania zamówień, których wartość bez podatku od towarów i usług jest mniejsza niż 130 000 złotych. Postępowanie toczy się z zachowaniem zasad wynikających z art. 44 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1530 z późn. zm.) tj. w sposób celowy, oszczędny z zachowaniem zasad: uzyskania najlepszych efektów z danych nakładów, optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów. IV. ŹRÓDŁO FINANSOWANIA Zamówienie finansowane będzie ze środków (budżetu) Gminy Stalowa Wola. V. SKŁADANIE OFERT CZĘŚCIOWYCH Centralny Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. VI. SKŁADANIE OFERT WARIANTOWYCH Centralny Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych - oferty wariantowe nie będą rozpatrywane (taka oferta podlega odrzuceniu jako nie spełniająca warunków wskazanych w Zapytaniu ofertowym). VII. RÓWNOWAŻNOŚĆ MATERIAŁÓW LUB URZĄDZEŃ 1. W sytuacji, gdy Centralny Zamawiający/Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, to należy rozumieć, iż dopuszcza się zastosowanie rozwiązań równoważnych. 2. Centralny Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów pod warunkiem, że materiały równoważne będą posiadały co najmniej takie same parametry techniczne jak materiały wymienione w ww. dokumentach. 3. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, iż oferowane dostawy (urządzenia i materiały budowlane), usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania Centralnego Zamawiającego. 4. Wszelkie produkty pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe jakim muszą odpowiadać produkty, aby spełniać wymagania stawiane przez Centralnego Zamawiającego/Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. 5. Przez zapis dotyczący minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Centralny Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Centralnego Zamawiającego/Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie się nazwami producentów czy produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Centralny Zamawiający/Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. W takiej sytuacji Centralny Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygadniających te materiały lub urządzenia. 6. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży wraz z ofertą dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w załącznikach. Pod pojęciem parametry rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo i wytrzymałość. 7. Gdziekolwiek w dokumentach zamówienia powołane są konkretne normy i przepisy, które spełniać mają materiały, sprzęt i inne towary, będą obowiązywać postanowienia najnowszego wydania lub poprawionego wydania powołanych norm i przepisów o ile w warunkach zamówienia nie postanowiono inaczej. W przypadku gdy powołane normy i przepisy są państwowe lub odnoszą się do konkretnego kraju lub regionu, mogą być również stosowane inne odpowiednie normy zapewniające równy lub wyższy poziom wykonania niż powołane normy lub przepisy, pod warunkiem ich sprawdzenia i pisemnego zatwierdzenia przez Centralnego Zamawiającego. Różnice pomiędzy powołanymi normami a ich proponowanymi zamiennikami muszą być dokładnie opisane przez Wykonawcę i przedłożone Zamawiającemu do zatwierdzenia co najmniej 15 dni przed datą oczekiwanego zatwierdzenia. W przypadku, kiedy Centralny Zamawiający stwierdzi, że zaproponowane zmiany, nie zapewniają zasadniczo równego lub wyższego poziomu wykonania, Wykonawca zastosuje się do norm powołanych w dokumentach. IX. SPOSÓB UPUBLICZNIENIA ZAPYTANIA OFERTOWEGO Zapytanie ofertowe zostało upublicznione na stronie internetowej Centralnego Zamawiającego: https://bip.scuw.stalowawola.pl/swc/zamowienia-publiczne/zamowienia-publiczneponizej/ platforma-zapytan-oferowych/35,Zamowienia-publiczne-ponizej-130-tys-zl.html X. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY TYCH WARUNKÓW 1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, o ile zostały one określone przez Centralnego Zamawiającego w niniejszym Zapytaniu ofertowym. Przez pojęcie Wykonawcy należy rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która ubiega się o udzielenie zamówienia publicznego, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia publicznego. 2. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie w oparciu o dokumenty złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu za pomocą warunku granicznego - spełnia/nie spełnia. 3. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Centralnemu Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu: 1) zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu; 2) zobowiązanie, o którym mowa powyżej, pod rygorem nieważności, musi zostać złożone w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. 4. Centralny Zamawiający może wykluczyć z prowadzonego postępowania: 1) Wykonawców, którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie oraz wykonane zamówienie obarczone było wadą powodującą konieczność poniesienia dodatkowych nakładów finansowych lub prac przez Centralnego Zamawiającego; 2) Wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu lub nie wykazali braku podstaw wykluczenia; 3) Wykonawców, z którymi Centralny Zamawiający w okresie 3 lat od wszczęcia postępowania rozwiązał albo wypowiedział umowę; 4) Wykonawcę, który z innymi wykonawcami zawarł porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji między wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 5) Wykonawców, którzy wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji. Centralny Zamawiający uzna, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu wówczas, gdy Wykonawca złoży stosowne oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, zawarte w Załączniku nr 1 - Oferta Wykonawcy. 5. Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się podmioty zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 1-3 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2024 poz. 507 z późn. zm.) tj. Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych wyklucza się: 1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego; 2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 850 z późn. zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego; 3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 619 z późn. zm.) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego; Centralny Zamawiający uzna, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu wówczas, gdy Wykonawca złoży stosowne oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, zawarte w Załączniku nr 1 - Oferta Wykonawcy. 6. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie są powiązani osobowo lub kapitałowo z Centralnym Zamawiającym. Centralny Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku wg. formuły spełnia/nie spełnia. Centralny Zamawiający uzna, że Wykonawca nie jest powiązany osobowo lub kapitałowo z Centralnym Zamawiającym wówczas, gdy Wykonawca złoży stosowne oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych z Centralnym Zamawiającym, zawarte w Załączniku nr 1 - Oferta Wykonawcy. UWAGA: Brak któregokolwiek oświadczenia, o którym mowa w Rozdziale X lub złożenie oświadczenia niezgodnego z wymaganiami określonymi w niniejszym Zapytaniu ofertowym będzie skutkowało wykluczeniem Wykonawcy z niniejszego postępowania. 7. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, potwierdzający spełnienie następujących warunków udziału w postępowaniu w zakresie: 1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Centralny Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. 2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Centralny Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. 3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Centralny Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. 4) zdolności technicznej lub zawodowej: Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponować kadrą techniczną z uprawnieniami i kwalifikacjami tj. - co najmniej jedną osobą posiadającą kwalifikacje mistrza w rzemiośle kominiarskim - w odniesieniu do przewodów dymowych oraz grawitacyjnych przewodów spalinowych i wentylacyjnych lub osobą posiadającą uprawnienia budowlane odpowiedniej specjalności w odniesieniu do przewodów kominowych tj. przewodów dymowych oraz grawitacyjnych przewodów spalinowych i wentylacyjnych oraz do kominów przemysłowych, kominów wolno stojących oraz kominów lub przewodów kominowych, w których ciąg kominowy jest wymuszony pracą urządzeń mechanicznych. Przez uprawnienia budowlane rozumie się uprawnienia wydane na podstawie rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 725 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334). UWAGA: Na potwierdzenie powyższego, Centralny Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wraz z ofertą złoży stosowne oświadczenie o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu, zawarte w Załączniku nr 1 - Oferta Wykonawcy. UWAGA: Brak któregokolwiek oświadczenia, o którym mowa w Rozdziale X lub złożenie oświadczenia niezgodnego z wymaganiami określonymi w niniejszym Zapytaniu ofertowym będzie skutkowało odrzuceniem oferty Wykonawcy z niniejszego postępowania. XI. WYKAZ DOKUMENTÓW SKŁADAJĄCYCH SIĘ NA OFERTĘ Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki, które pod rygorem nieważności, składa się w formie elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym: 1. Załącznik nr 1 - Oferta Wykonawcy - wypełniony i podpisany przez osobę/osoby uprawnioną/uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. XII. WYKAZ DOKUMENTÓW SKŁADANYCH WRAZ Z OFERTĄ Wraz z ofertą Wykonawca winien złożyć wyłącznie w formie elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym: 1. Pełnomocnictwo (jeśli dotyczy). Jeżeli umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych, Wykonawca który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, winien dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swoim zakresem umocowanie do złożenia tej oferty, które należy przekazać w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, zgodnie z poniższą uwagą. UWAGA: Jeżeli pełnomocnictwo zostało wystawione jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, wówczas przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, poświadczające zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Cyfrowe odwzorowanie należy rozumieć dokument elektroniczny będący kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej, umożliwiający zapoznanie się z zawartą tym dokumencie treścią i jej zrozumienie, bez konieczności bezpośredniego dostępu do oryginału. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej dokonuje mocodawca lub notariusz. 2. Pisemne zobowiązanie - zobowiązanie podmiotów, które oddają Wykonawcy do dyspozycji zasoby niezbędne do realizacji zamówienia ze wskazaniem okresu, w jakim Wykonawca będzie mógł korzystać z nich przy wykonywaniu zamówienia, składane w oryginale opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem (jeśli dotyczy), zgodnie z poniższą uwagą. Wskazane zobowiązanie podpisują zarówno: Wykonawca oraz podmioty, które oddają Wykonawcy do dyspozycji niezbędne do realizacji zamówienia zasoby. UWAGA: W razie, gdy zobowiązanie podmiotu trzeciego zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, takie dokument przekazuje się jako jego cyfrowe odwzorowanie, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej zobowiązania podmiotu udostępniającego zasoby dokonuje odpowiednio Wykonawca lub Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej może także dokonać notariusz. 3. Pełnomocnictwo - Wykonawcy, składający ofertę wspólną ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i/lub zawarcia umowy (jeśli dotyczy). XIII. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY 1. Cenę oferty należy określić w Załączniku nr 1 - Oferta Wykonawcy, stanowiącym załącznik do niniejszego Zapytania ofertowego. Wykonawca jest zobowiązany do wskazania w Załączniku nr 1 - Ofercie Wykonawcy: 1) łącznej ceny brutto za całość zamówienia; oraz 2) cen jednostkowych w podziale na poszczególne jednostki organizacyjne Gminy Stalowa Wola. Niewskazanie któregoś z wymienionych elementów ceny będzie skutkować odrzuceniem oferty. 2. Cena musi być wyrażona w złotych polskich, cyfrowo i słownie, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. 3. Cena ofertowa jest ceną ryczałtową. W cenie ryczałtowej za wykonanie zamówienia należy uwzględnić wszelkie koszty, które są niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy. 4. Wykonawca, składając ofertę informuje Centralnego Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u niego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku. 5. Zaokrąglenia cen w złotych należy dokonać do dwóch miejsc po przecinku według zasady, że trzecia cyfra po przecinku od 5 w górę powoduje zaokrąglenie drugiej cyfry po przecinku w górę o 1. Natomiast jeżeli trzecia cyfra po przecinku jest niższa od 5, to druga cyfra po przecinku nie ulegnie zmianie. 6. Prawidłowe ustalenie podatku VAT należy do Wykonawcy. 7. Konsekwencje zastosowania złej stawki podatku VAT obciążają Wykonawcę. 8. Cena może być tylko jedna za oferowany przedmiot zamówienia, nie dopuszcza się wariantywności cen. 9. Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę. 10. Centralny Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 11. Cena brutto powinna zawierać wszystkie koszty i składniki niezbędne do prawidłowego i pełnego wykonania przedmiotu zamówienia, uwzględniając przy tym w szczególności koszty dostawy, podatek VAT oraz wszystkie pozostałe koszty nieujęte w Zapytaniu ofertowym, bez których nie można prawidłowo wykonać przedmiotu zamówienia. W przypadku, gdy Wykonawca jest osobą fizyczną, cena brutto oferty powinna zawierać podatek od osób fizycznych i wszystkie składniki na ubezpieczenie społeczne (po stronie Wykonawcy i Centralnego Zamawiającego/Zamawiającego) lub inne składki i należności przewidziane stosownymi przepisami z tytułu umów cywilno-prawnych. 12. Wszystkie ceny, podane w ofercie i innych dokumentach sporządzanych przez Wykonawcę, muszą być wyrażone w złotych polskich. Wszelkie przyszłe rozliczenia między Centralnym Zamawiającym a Wykonawcą dokonywane będą w złotych polskich. XIV. INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ CENTRALNEGO ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW 1. W postępowaniu komunikacja między Centralnym Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się zgodnie z wyborem Centralnego Zamawiającego. Centralny Zamawiający będzie porozumiewał się z Wykonawcami przy użyciu środków komunikacji elektronicznej tj. za pomocą poczty elektronicznej e-mail: kwicinski@stalowawola.pl lub za pomocą formularza do komunikacji udostępnionego na Platformie zapytań ofertowych, dotyczącego danego postępowania. 2. Każda ze Stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt otrzymania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz innych informacji przekazanych przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. 3. Wykonawca może zwrócić się do Centralnego Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienia dotyczące treści Zapytania ofertowego. Centralny Zamawiający udziela odpowiedzi wszystkim Wykonawcom niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego wpłynął do Centralnego Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. Pytania należy skierować do Centralnego Zamawiającego za pomocą poczty elektronicznej e-mail: kwicinski@stalowawola.pl lub za pomocą formularza do komunikacji udostępnionego na Platformie zapytań ofertowych dotyczącego danego postępowania. 4. Centralny Zamawiający podkreśla, iż w celu zachowania reguł równego traktowania Wykonawców, CENTRALNY ZAMAWIAJĄCY NIE UDZIELA ŻADNYCH USTNYCH I TELEFONICZNYCH INFORMACJI, WYJAŚNIEŃ CZY ODPOWIEDZI NA KIEROWANE DO ZAMAWIAJĄCEGO PYTANIA. Wszelkie ewentualnie udzielone telefonicznie informacje nie będą wiążące dla Centralnego Zamawiającego i Wykonawców, nie wywołują skutków prawnych dla toczącego się postępowania i nie mogą być podstawą jakichkolwiek roszczeń. 5. Wszelkie modyfikacje, uzupełnienia i ustalenia oraz zmiany, w tym zmiany terminów, jak również pytania Wykonawców wraz z wyjaśnieniami stają się integralną częścią Zapytania ofertowego i będą wiążące przy składaniu ofert. O przedłużeniu terminu składania ofert, jeżeli będzie to niezbędne dla wprowadzenia w ofertach zmian wynikających z modyfikacji Zapytania ofertowego, zawiadomieni zostaną wszyscy Wykonawcy, poprzez opublikowanie stosownej informacji na stronie internetowej Centralnego Zamawiającego: https://bip.scuw.stalowawola.pl/swc/zamowienia-publiczne/zamowienia-publiczneponizej/ platforma-zapytan-oferowych/35,Zamowienia-publiczne-ponizej-130-tys-zl.html 6. Przedłużenie terminu składania ofert nie ma wpływu na bieg terminu, w którym Wykonawca może zwracać się do Centralnego Zamawiającego o wyjaśnienia treści niniejszego Zapytania ofertowego. XV. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM Centralny Zamawiający nie wymaga zabezpieczenia oferty wadium. XVI. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ W przedmiotowym postępowaniu termin związania ofertą wynosi 30 dni od dnia upływu terminu składania ofert, tj. do dnia 21 marca 2025 r. XVII. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT 1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę w niniejszym postępowaniu. 2. Oferta powinna być złożona za pośrednictwem Platformy zapytań ofertowych (https://bip.scuw.stalowawola.pl/swc/zamowienia-publiczne/zamowienia-publiczneponizej/ platforma-zapytan-oferowych). 3. Oferta oraz pozostałe dokumenty, dla których Centralny Zamawiający określił wzory w formie załączników do niniejszego Zapytania ofertowego, winny być sporządzone zgodnie z tymi wzorami, co do ich treści, zaleca się, aby ofertę sporządzić na załączonym druku ,,Oferta Wykonawcy" (stanowiącym Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego). 4. W przypadku złożenia oferty za pośrednictwem Platformy zapytań ofertowych: 1) Do złożenia oferty zalecane jest założenie konta na Platformie zapytań ofertowych. Wykonawca może złożyć ofertę również bez rejestracji za pomocą uproszczonej rejestracji ,,Kontynuuj przez szybką rejestrację" - umożliwia wzięcie udziału w wybranym postępowaniu bez koniczności rejestracji profilu. 2) Korzystanie z Platformy zapytań ofertowych dla Wykonawców jest bezpłatne. 3) Instrukcja dla Wykonawców znajduje się pod linkiem: https://bip.scuw.stalowawola.pl/swc/zamowienia-publiczne/zamowienia-publiczneponizej/ instrukcja-dla-wykonawcow/8384,Instrukcja-dla-Wykonawcow-dla-Platformy- Zakupowej.html 4) W przypadku przesyłania plików na platformę np. plików oferty, oświadczeń preferowany format to PDF, podpisany w programie do podpisu w formacie PAdES. Inny standardowy podpis to zewnętrzny lub wewnętrzny (otoczony) w formacie XAdES. Podpis zewnętrzny jest to podpis elektroniczny stanowiący odrębny plik w formacie XAdES (wielkość ~ 6kB) w stosunku do podpisywanego dokumentu. Plik podpisu przekazuje się Centralnemu Zamawiającemu wraz z plikiem podpisywanym. W podpisie wewnętrznym dane podpisywane otaczają podpis. W tym przypadku nie ma potrzeby przesyłania pliku podpisywanego. 5) Wykonawca powinien pobrać pliki dokumentów składających się na ofertę Wykonawcy, zapisać na dysku komputera, uzupełnić danymi wymaganymi przez Centralnego Zamawiającego, ponownie zapisać na dysku komputera i następnie podpisać odpowiednim rodzajem podpisu elektronicznego tj. w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. 6) Informacja dotycząca załączanych plików oferty Wielkość pliku nie może przekraczać 150 MB. Dopuszczone są wszystkie popularne formaty, jeśli system wyświetli komunikat o nieodpowiednim formacie, spakuj plik do archiwum ZIP. W polu plik nie ma ograniczeń ilości załączanych plików, ale pliki można załączać pojedynczo. 7) Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. UWAGA: Ofertę Wykonawcy należy podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, zaleca się użycie podpisu typu wewnętrznego. Centralny Zamawiający zastrzega, że Wykonawca jest zobligowany złożyć wszystkie wymagane niniejszym Zapytaniem ofertowym wraz z Ofertą Wykonawcy, zgodnie z treścią Rozdziału XI i XII. Pozostałe dokumenty wchodzące w skład oferty lub składane wraz z ofertą, które zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. 2020 poz. 2452 z późn. zm.), są opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być w zależności od wyboru Wykonawcy/Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, opatrzone podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument ,,z wszytym" podpisem (typ wewnętrzny). W przypadku przekazywania dokumentu elektronicznego w formacie poddającym dane kompresji, opatrzenie pliku zawierającego skompresowane dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, jest równoznaczne z opatrzeniem wszystkich dokumentów zawartych w tym pliku odpowiednio kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. 8) W sytuacji, gdy oferta zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1233. ze późn. zm.), Wykonawca winien, nie później niż w terminie składania ofert, w sposób niebudzący wątpliwości, zastrzec wraz z uzasadnieniem, które spośród zawartych w ofercie informacji stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa i nie mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania oraz Wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku ,,Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa". 5. Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę. 6. Wykonawca jest zobowiązany do wskazania w Załączniku nr 1 - Ofercie Wykonawcy: 1) łącznej ceny brutto za całość zamówienia; oraz 2) cen jednostkowych w podziale na poszczególne jednostki organizacyjne Gminy Stalowa Wola. Niewskazanie któregoś z wymienionych elementów ceny będzie skutkować odrzuceniem oferty. 7. Oferta oraz wymagane formularze, zestawienia i wykazy składane wraz z ofertą wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Zamawiający żąda od Wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa wyżej, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów. 8. Wykonawca przygotowuje ofertę na Załączniku nr 1 - Oferta Wykonawcy, udostępnionym przez Centralnego Zamawiającego na stronie internetowej prowadzonego postępowania. 9. Wykonawca nie może zastrzec informacji dotyczących ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach. Zastrzeżenie informacji, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji będzie traktowane jako bezskuteczne i skutkować będzie zgodnie z uchwałą SN z dnia 20 października 2005 r. (sygn. III CZP 74/05) ich odtajnieniem. 10. Oferta może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert. 11. Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę. 12. Wykonawca po upływie terminu do składania ofert nie może skutecznie dokonać zmiany ani wycofać złożonej oferty. 13. Ofertę należy sporządzić w języku polskim. 14. Zaleca się bieżącą weryfikację strony internetowej, na której zamieszczono Zapytanie ofertowe przez cały okres terminu składania ofert, celem uwzględnienia dokonanych wyjaśnień lub modyfikacji treści Zapytania ofertowego przy sporządzaniu ofert. Oferty należy składać drogą elektroniczną za pomocną Platformy 1. Oferty należy składać drogą elektroniczną za pomocną Platformy zapytań ofertowych logując się na stronie prowadzonego postepowania: 1) Rejestracja bez zakładania profilu: Uproszczona rejestracja ,,Kontynuuj przez szybką rejestrację" umożliwia wzięcie udziału w wybranym postępowaniu bez koniczności rejestracji profilu. W trakcie rejestracji wchodzimy od razu do formularza Wykonawcy, gdzie po podaniu danych możemy przystąpić do udziału w postępowaniu. Udział i logowanie w kolejnych etapach odbywa się dzięki linkowi, który przesyłany jest w korespondencji między Centralnym Zamawiającym a Wykonawcą. Na konto email Wykonawcy zostaje wysyłana wiadomość powitalna z instrukcją logowania. 2) Rejestracja z założeniem konta: Założenie profilu ,,Zarejestruj nowy profil" daje możliwość wielokrotnego udziału w postępowaniach. Rejestracja jest bardziej złożona ponieważ najpierw należy zarejestrować profil, aktywować go linkiem aktywacyjnym, a następnie wypełnić formularz Wykonawcy. Logowanie do panelu odbywa się przez wpisanie loginu lub emaila i hasła. Na konto email Wykonawcy zostaje wysyłana wiadomość powitalna z instrukcją logowania. 3. Wykonawca może, przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać ofertę. XIX. OPIS KRYTERIÓW OCENY I SPOSOBU PRZYZNAWANIA PUNKTACJI 1. Przy wyborze oferty Centralny Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i ich znaczeniem. Kryterium oceny ofert: Nazwa kryterium Waga Sposób oceny Wzór Cena [KC] 100% = 100 pkt matematyczny cena najniższej oferty brutto za całość zamówienia -------------------------------------------- x 100 = liczba pkt cena badanej oferty brutto za całość zamówienia 2. Centralny Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej na podstawie następujących kryteriów oceny ofert: o Kryterium Cena [KC]: waga 100%, w ramach kryterium cena, oferta z najniższą ceną uzyska maksymalnie 100 pkt. 3. Punktacja przyznawana ofertom będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę. 4. W przypadku rozbieżności pomiędzy ceną podaną liczbowo i słownie, przyjmuje się za prawidłową cenę podaną słownie. Zapis ma zastosowanie tylko w sytuacji gdy cena oferty jest podawana cyfrowo i słownie jako jedyna bez wskazywania cen dla poszczególnych Zamawiających lub cen jednostkowych, w tym w dodatkowych formularzach. 5. Centralny Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w niniejszym Zapytaniu ofertowym, oraz zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru. 6. Ceny należy podać z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. 7. Ceną podlegającą ocenie będzie łączna cena podana w treści oferty. 8. Cena może być tylko jedna za oferowany przedmiot zamówienia, nie dopuszcza się wariantowości cen. 9. Dla porównania ofert Centralny Zamawiający przyjmie podane w treści ofert wartości brutto. Wiążącą i ostateczna dla stron jest zaoferowana kwota brutto. Wskazanie przez Wykonawcę nieprawidłowej stawki podatku VAT nie będzie skutkować koniecznością odrzucenia oferty - wiążąca dla Centralnego Zamawiającego będzie wyłącznie kwota brutto. 10. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Centralnego Zamawiającego/Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Centralny Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca składając ofertę, informuje Centralnego Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Centralnego Zamawiającego/Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku. Centralny Zamawiający informuje, że nie przewiduje możliwości udzielenia Wykonawcy zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 12. Ocenie będą podlegały wyłącznie oferty spełniające wszystkie postawione wymagania w niniejszym Zapytaniu ofertowym. Oferta, która nie będzie spełniała chociażby jednego z postawionych wymogów zostanie przez Centralnego Zamawiającego odrzucona i nie będzie brana pod uwagę przy ocenie. Ocenie nie będzie podlegała również oferta złożona przez podmiot powiązany kapitałowo lub osobowo z Centralnym Zamawiającym, a taki podmiot zostanie wykluczony z niniejszego postępowania. 13. Centralny Zamawiający zawrze umowę z wybranym Wykonawcą, który uzyska największą łączną liczbę punktów, oraz spełni warunki udziału w postępowaniu. W przypadku odmowy podpisania umowy przez wybranego Wykonawcę, Centralny Zamawiający może zawrzeć umowę z Wykonawcą, który spełnia wymagania Zapytania ofertowego i którego oferta uzyskała kolejno najwyższą liczbę punktów. XX. INNE ISTOTNE WARUNKI ZAMÓWIENIA 1. W trakcie dokonywania oceny ofert Centralny Zamawiający ma prawo do poprawienia oczywistych omyłek w tekście oferty, w tym omyłek pisarskich i rachunkowych, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, o czym powinien niezwłocznie powiadomić Wykonawcę. 2. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, uchyla się od zawarcia umowy, Centralny Zamawiający bada czy spełnia warunki udziału w postępowaniu Wykonawca, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert. 3. W przypadku, gdy wybrany Wykonawca odstąpi od podpisania umowy na realizację danej części zamówienia, możliwe jest podpisanie umowy z Wykonawcą, którego oferta uzyskała kolejną najwyższą liczbę punktów. 4. Ogłoszenie o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie opublikowane na stronie internetowej Centralnego Zamawiającego: https://bip.scuw.stalowawola.pl/swc/zamowienia-publiczne/zamowienia-publiczneponizej/ platforma-zapytan-oferowych/35,Zamowienia-publiczne-ponizej-130-tyszl. html 5. Jeżeli Wykonawca wraz z ofertą nie złożył dokumentów, o których mowa w Rozdziale XII niniejszego Zapytania ofertowego lub złożone dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Centralnego Zamawiającego wątpliwości, Centralny Zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 6. W toku badania i oceny ofert Centralny Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. 7. Centralny Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który w wyznaczonym terminie nie uzupełnił dokumentów lub nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień prowadzić będzie do stwierdzenia, iż oferta nie spełnia wymagań Centralnego Zamawiającego. Centralny Zamawiający może odstąpić od wezwania Wykonawcy do złożenia wyjaśnień lub uzupełnienia oferty, jeżeli oferta Wykonawcy nie będzie ofertą najwyżej ocenioną - najkorzystniejszą. 8. Inne istotne warunki zamówienia zostały zawarte w Załączniku nr 2 do niniejszego Zapytania ofertowego, który stanowi szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz w Załączniku nr 3, który stanowi wzór umowy. Załączniki te stanowią integralną część niniejszego Zapytania ofertowego. 9. Centralny Zamawiający odrzuca ofertę w sytuacji, gdy: 1) została złożona po terminie składania ofert; 2) została złożona przez Wykonawcę: a) podlegającego wykluczeniu z postępowania lub niezaproszonego do składania ofert, b) niespełniającego warunków udziału w postępowaniu 3) jest niezgodna z zapisami Regulaminu; 4) nie złożył wadium; 5) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów; 6) jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia; 7) nie została sporządzona lub przekazana w sposób zgodny z wymaganiami technicznymi oraz organizacyjnymi sporządzania lub przekazywania ofert przy użyciu środków komunikacji elektronicznej określonymi przez Zamawiającego; 8) została złożona w warunkach czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów nieuczciwej konkurencji; 9) zawiera rażąco niską cenę lub koszt stosunku do przedmiotu zamówienia; 10) zawiera błędy w obliczeniu ceny lub kosztu. 10. Jeżeli cena oferty wydaje się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzi wątpliwości Centralnego Zamawiającego, co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w Zapytaniu ofertowym, Centralny Zamawiający zwraca się o udzielenie wyjaśnień w tym, złożenie dowodów, dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny, w szczególności w zakresie: 1) oszczędności metody wykonania zamówienia, wybranych rozwiązań technicznych, wyjątkowo sprzyjających warunków wykonania zamówienia dostępnych dla Wykonawcy, oryginalności projektu Wykonawcy, kosztów pracy, których wartość przyjęta do ustalenia ceny nie może być niższa od minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2207 z późn. zm.); 2) pomocy publicznej udzielonej na podstawie odrębnych przepisów. 11. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny, spoczywa na Wykonawcy. Centralny Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. 12. Centralny Zamawiający dopuszcza możliwość unieważnienia zamówienia bez wybrania którejkolwiek z ofert i bez podania uzasadnienia. 13. Centralny Zamawiający unieważnia postępowanie w sytuacji, gdy: 1) nie złożono żadnej oferty; 2) wszystkie oferty zostały odrzucone; 3) cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Centralny Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że istnieje możliwość zwiększenia tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty; 4) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym Centralnego Zamawiającego lub Zamawiającego; 5) postępowanie obarczone jest niemożliwa do usunięcia wadą. XXI. FORMALNOŚCI DO DOPEŁNIENIA PRZY WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY 1. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Centralny Zamawiający poinformuje wybranego Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, o terminie oraz sposobie podpisania umowy (za pośrednictwem poczty elektronicznej / w siedzibie Centralnego Zamawiającego/Zamawiającego). 2. Poza przypadkami zmian umowy, opisanymi szczegółowo w projekcie umowy, dopuszczalne będą zmiany dotyczące sposobu realizacji zamówienia: a) w przypadku wystąpienia siły wyższej tj. zdarzenia nieprzewidywalnego, będącego poza kontrolą stron umowy; b) w przypadku wystąpienia stanu nadzwyczajnego (np. stan wyjątkowy, stan wojenny, stan klęski żywiołowej itp.), uniemożliwiającego dotrzymania pierwotnych warunków umowy terminu realizacji zamówienia; w takim przypadku termin realizacji umowy zostanie wydłużony o czas trwania stanu nadzwyczajnego; c) w przypadku innych przeszkód uniemożliwiających zrealizowanie zamówienia, za które nie odpowiada Wykonawca; zmiana terminu określonego w umowie może nastąpić w sytuacji, gdy wykonanie przedmiotu umowy w terminie jest niemożliwe ze względu na wystąpienie obiektywnych przeszkód uniemożliwiających wykonanie zamówienia, za które nie odpowiada Wykonawca. XXII. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY Centralny Zamawiający nie żąda od Wykonawcy wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. XXIII. INFORMACJA O PRZEWIDYWANYCH ZAMÓWIENIACH UZUPEŁNIAJĄCYCH Centralny Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających. XXV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE 1. Centralny Zamawiający wykluczy z prac związanych z procedurą wyboru Wykonawcy niniejszego zamówienia osoby, które będą powiązane osobowo lub kapitałowo z Wykonawcami, którzy złożyli oferty. 2. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Centralnym Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Centralnego Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Centralnego Zamawiającego czynności związane z przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na: 1) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, 2) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, 3) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika, 4) pozostawaniu w takim stosunku prawnym lub faktycznym, który może budzić uzasadnione wątpliwości, co do bezstronności w wyborze Wykonawcy, w szczególności pozostawanie w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli. 3. Wykonawca, który przedstawił najkorzystniejszą ofertę w oparciu o ustalone kryteria oceny ofert, zostaje zaproszony do podpisania umowy. 4. Umowa w sprawie realizacji zamówienia publicznego zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszego Zapytania ofertowego oraz danych zawartych w ofercie. 5. W przypadku, gdyby wyłoniona w prowadzonym postępowaniu oferta na realizację zamówienia została złożona przez dwóch lub więcej Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego Centralny Zamawiający zażąda umowy regulującej współpracę tych podmiotów przed przystąpieniem do podpisania umowy o zamówienie publiczne. 6. O miejscu i terminie podpisania umowy Centralny Zamawiający lub Zamawiający powiadomi wybranego Wykonawcę. 7. Przebieg postępowania zostanie udokumentowany w protokole postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 8. Uczestnicy postępowania mają prawo wglądu do treści protokołu postępowania, ofert od chwili ich otwarcia w trakcie prowadzonego postępowania z wyjątkiem dokumentów stanowiących załączniki do protokołu (jawne po zakończeniu postępowania) oraz stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji zastrzeżonych przez uczestników postępowania. 9. Udostępnienie zainteresowanym odbywać się będzie wg poniższych zasad: 1) Centralny Zamawiający udostępnia wskazane dokumenty po złożeniu pisemnego wniosku, 2) Centralny Zamawiający wyznacza termin, miejsce oraz zakres udostępnionych dokumentów, 3) Centralny Zamawiający wyznaczy osobę, w którego obecności udostępnione zostaną dokumenty, 4) udostępnienie może mieć miejsce w siedzibie Centralnego Zamawiającego, w wyznaczonym przez niego terminie. 10. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Zapytaniu ofertowym zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego oraz przepisy ustawa Prawo zamówień publicznych. Uwagi: XXIV. KLAUZULA INFORMACYJNA ,,RODO" DLA UCZESTNIKÓW POSTĘPOWANIA Zgodnie z treścią art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) dalej RODO - informuje się, iż: 1) administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Dyrektor Stalowowolskiego Centrum Usług Wspólnych, Aleje Jana Pawła II 25AA, 37-450 Stalowa Wola - Pani Danuta Bednarz; 2) inspektorem ochrony danych osobowych w Stalowowolskim Centrum Usług Wspólnych jest Pan Grzegorz Madej adres e-mail: iod.scuw@stalowawola.pl; 3) Pana/Pani dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, 4) w celu związanym z zawarciem niniejszej umowy. Pana/Pani dane osobowe będą przechowywane w trakcie okresu współpracy z Stalowowolskim Centrum Usług Wspólnych oraz na potrzeby archiwizacji dokumentacji związanej ze współpracą według okresów wskazanych w przepisach szczególnych; 5) posiada Pan/Pani prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych Pana/Pani narusza przepisy RODO; 6) z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo, pod adresem iod.scuw@stalowawola.pl, a także pocztą tradycyjną pod adresem Stalowowolskie Centrum Usług Wspólnych, Aleje Jana Pawła II 25A, 37-450 Stalowa Wola, z dopiskiem ,,do Inspektora Ochrony Danych"; 7) podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne dla celów związanych z nawiązaniem i przebiegiem Pana/Pani współpracy. Pana/Pani dane nie będą poddawane profilowaniu. Stalowowolskie Centrum Usług Wspólnych nie będzie przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej; 8) dane osobowe mogą zostać udostępnione organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa oraz powierzone na podstawie umowy powierzenia zawartej na piśmie podmiotom świadczącym usługi na zlecenie Stalowowolskiego Centrum Usług Wspólnych. Kontakt: 7. Osobą upoważnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest Kamil Wiciński, e-mail: kwicinski@stalowawola.pl 8. Osobą odpowiedzialną za opis przedmiotu zamówienia jest: 1) Anna Dziura (Przedszkole nr 3 w Stalowej Woli), e-mail: przedszkole3@stalowawola.pl; 2) Katarzyna Hawryło-Szymańska (Przedszkole nr 7 im. Marii Konopnickiej w Stalowej Woli), e-mail: przedszkole7@stalowawola.pl; 3) Beata Marciszak (Przedszkole nr 18 im. Marii Montessori w Stalowej Woli), e-mail: przedszkole18@stalowawola.pl; 4) Katarzyna Wędrychowska (Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Stalowej Woli), e-mail: szkola4@stalowawola.pl. |
© eurobudowa.pl 2004-2025