zachodniopomorskie (Szczecin)
mazowieckie (Warszawa)
mazowieckie (Warszawa)
łódzkie (Rzgów)
pomorskie (Sopot)
małopolskie (Kraków)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Wykonanie audytu energetycznego budynków |
Data zamieszczenia: | 2025-02-17 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Centrum Kształcenia i Wychowania OHP w Szczawnicy - Jabłonce ul. Szlachtowska 75b 34-460 Szczawnica powiat: nowotarski tel. 18 262 27 80, fax 18 262 27 80, 607 404 859 zamowienia@ckiw-szczawnica.ohp.pl |
Województwo: | małopolskie |
Miasto: | Szczawnica |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. 18 262 27 80, f |
Termin składania ofert: | 2025-02-21 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
wykonanie audytu energetycznego budynków (3 sztuki) Centrum Kształcenia i Wychowania OHP w Szczawnicy - Jabłonce. 3. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 3.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie audytu energetycznego, osobno dla każdego z wymienionych poniżej budynków Centrum Kształcenia i Wychowania OHP w Szczawnicy - Jabłonce: A. Budynek starego internatu w Szczawnicy, adres: Ul. Szlachtowska 75b, 34-460 Szczawnica, B. Budynek nowego internatu w Szczawnicy, adres: Ul. Szlachtowska 75b, 34-460 Szczawnica, C. Budynek filii w Jabłonce, adres: Ul. Sobieskiego 78, 34-480 Jabłonka. 3.2. Skrócona charakterystyka budynków których dotyczy audyt energetyczny będący przedmiotem zamówienia: A. Stary internat w Szczawnicy: ? Rok budowy: 1986 ? Rok adaptacji do aktualnego sposobu użytkowania: 1998 ? Powierzchnia zabudowy 435,60 m2 ? Powierzchnia użytkowa 1 166,20 m2 ? Kubatura brutto 4 635,40 m3 ? Wysokość budynku ok. 10,70 m ? Liczba kondygnacji nadziemnych 3 Posadowienie: ława żelbetowa wylewana na mokro. Ściany zewnętrzne: przyziemie - cegła pełna, beton i wełna mineralna; część nadziemna - cegła max ocieplenie styropianem. Ściany wewnętrzne: cegła pełna 25 cm, działowe cegła pełna 12 cm. Stropy DZ-3. Dach z więźbą drewnianą, pokrycie blachą. Stolarka okienna i drzwiowa PCV, w części drewniana. Zaopatrzenie w co i cwu ze wspólnej kotłowni znajdującej się poza budynkiem, 2 kotły na paliwo gazowe o łącznej mocy 690 kW. Instalacja wentylacyjna. B. Nowy internat w Szczawnicy: ? Rok budowy: 2008 ? Powierzchnia zabudowy 999,20 m2 ? Powierzchnia użytkowa 3 185,30 m2 ? Kubatura brutto 12 464,00 m3 ? Wysokość budynku ok. 12,80 m ? Liczba kondygnacji nadziemnych 3 Posadowienie budynku na płycie żelbetowej. Ściany zewnętrzne max 29 cm ocieplane styropianem gr. 10 cm. Ściany wewnętrzne max 25 cm. Ściany działowe - cegła pełna 12 cm. Stropy żelbetowe wylewne. Dach dwuspadowy pokryty blachą, więźba drewniana. Instalacje co i cwu zasilane z kotłowni zasilanej gazem ziemnym, łączna moc kotłów 350 kW. Instalacja wentylacyjna. Stolarka okienna z PCV. C. Budynek filii w Jabłonce: ? Rok budowy: 1974 ? Rok adaptacji do aktualnego sposobu użytkowania: 2004 ? Powierzchnia zabudowy 665,53 m2 ? Powierzchnia użytkowa 1721,65 m2 ? Kubatura brutto 7247,62 m3 ? Liczba kondygnacji nadziemnych 3 Posadowienie: ławy fundamentowe gr 24 cm z bet. B15. Posadzki na gruncie z chudego betonu B10 gr. 12 cm. Ściany zewnętrzne z bloczków PGS 24 cm, izolacja styropianem M20 gr 8 cm. Ściany działowe wewnętrzne z bloczków PGS gr. 12 cm. Dach z więźbą drewnianą, pokryty blachą dachówkopodobną. Zaopatrzenie w co i cwu z centralnej kotłowni zasilanej olejem opałowym. Instalacja wentylacyjna. Stolarka okienna PCV. 3.3. Audyt energetyczny musi uwzględniać wytyczne określone we właściwych przepisach prawa, w tym w szczególności w następujących : a) Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 17 marca 2009 r. w sprawie szczegółowego zakresu i form audytu energetycznego oraz części audytu remontowego, wzorów kart audytów, a także algorytmu oceny opłacalności przedsięwzięcia termomodernizacyjnego (Dz. U. z 2009 nr 43 poz. 346 ze zm.), b) Rozporządzeniu Ministra Energii z dnia 5 października 2017 r. w sprawie szczegółowego zakresu i sposobu sporządzania audytu efektywności energetycznej oraz metod obliczania oszczędności energii (Dz. U. z 2023 r. poz. 1220). c) Ustawie z dnia 29 sierpnia 2014 r. o charakterystyce energetycznej budynków (Dz. U. z 2024 poz. 101). d) Ustawie z dnia 20 maja 2016 r. o efektywności energetycznej (Dz.U. 2024 r poz.1047 ze zm.). e) Ustawie z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz.U. 2024 r. poz. 266 ze zm.). f) Ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1446). g) Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 17 marca 2009 r. w sprawie szczegółowego sposobu weryfikacji audytu energetycznego i części audytu remontowego oraz szczegółowych warunków, jakie powinny spełniać podmioty, którym Bank Gospodarstwa Krajowego może zlecać wykonanie weryfikacji audytów (Dz. U. Nr 43 poz. 347 ze zm.). h) Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 27 lutego 2015 r., w sprawie metodologii wyznaczania charakterystyki energetycznej budynku lub części budynku oraz świadectw charakterystyki energetycznej (Dz. U. z 2015 r. poz. 376 ze zm.). i) Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2019 poz. 1065 ze zm.) 3.4. Audyt energetyczny musi być wykonany, w zakresie treści, jak i formy, w sposób umożliwiający Zamawiającemu aplikowanie o dofinansowanie przedsięwzięć termomodernizacyjnych, w procesie zmniejszania zużycia energii, określać zakres i parametry techniczne oraz ekonomiczne przedsięwzięcia modernizacyjnego, ze wskazaniem wariantu rozwiązania optymalnego, w szczególności z punktu widzenia jego kosztów, oszczędności energii oraz pod względem oceny kryterium dofinasowania. 3.5. Wykonawca oświadcza, iż przedłożony audyt poszczególnych budynków będzie kompletny z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. 3.6. W celu realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do dokonania niezbędnych oględzin budynków, pomiarów itp. na miejscu. 3.7. Audyt energetyczny budynku składa się, co najmniej, z następujących części: 3.6.1.strony tytułowej, sporządzonej zgodnie ze wzorem podanym w tabeli 1 części 1 załącznika nr 1 do rozporządzenia; 3.6.2.karty audytu energetycznego budynku, obejmującej dane ogólne budynku, jego parametry energetyczne oraz zestawienie wyników audytu, sporządzonej zgodnie ze wzorem określonym w tabeli 2 części 1 załącznika nr 1 do rozporządzenia; 3.6.3.wykazu dokumentów i danych źródłowych, z których korzystał audytor, oraz wyszczególnienia wytycznych i uwag inwestora, stanowiących ograniczenia zakresu możliwych ulepszeń, w tym w szczególności określenia wielkości środków własnych inwestora przeznaczonych na pokrycie kosztów przedsięwzięcia termomodernizacyjnego oraz kwoty kredytu możliwego do zaciągnięcia przez inwestora; 3.6.4.inwentaryzacji techniczno-budowlanej budynku, zawierającej: a) ogólne dane techniczne, w tym w szczególności opis konstrukcji i technologii, nazwę systemu, niezbędne wskaźniki powierzchniowe i kubaturowe, średnią wysokość kondygnacji, współczynnik kształtu, b) co najmniej uproszczoną dokumentację techniczną, w tym rzuty poziome z zaznaczeniem układu przerw dylatacyjnych oraz stron świata, c) opis techniczny podstawowych elementów budynku, w tym w szczególności ścian zewnętrznych, dachu, stropów, ścian piwnic, okien oraz przegród szklanych i przezroczystych, drzwi, d) charakterystykę energetyczną budynku, dane dotyczące takich parametrów jak ilość mocy cieplnej zamówionej, zapotrzebowanie na ciepło, zużycie energii, wysokość taryf i opłat, e) charakterystykę systemu grzewczego, w tym w szczególności sprawności składowe systemu grzewczego, typ instalacji, parametry pracy, rodzaje grzejników, a dla budynków, w których po roku 1984 przeprowadzono modernizację systemu grzewczego - opis tej modernizacji, f) charakterystykę instalacji ciepłej wody użytkowej, w tym w szczególności rodzaj instalacji, opomiarowanie, izolację pionów, g) charakterystykę węzła cieplnego lub kotłowni znajdującej się w budynku, h) charakterystykę systemu wentylacji, w tym w szczególności rodzaj i typ wentylacji, i) charakterystykę instalacji gazowej oraz instalacji przewodów kominowych, w przypadku gdy mają one wpływ na ulepszenie lub przedsięwzięcie termomodernizacyjne, j) charakterystykę instalacji elektrycznej, w przypadku gdy ma ona wpływ na ulepszenie lub przedsięwzięcie termomodernizacyjne; 3.6.5.oceny stanu technicznego budynku w zakresie istotnym dla wskazania właściwych ulepszeń i przedsięwzięć termomodernizacyjnych; 3.6.6.zestawienia wskazanych rodzajów ulepszeń oraz przedsięwzięć wykonanych zgodnie z algorytmem oceny opłacalności i poddanych optymalizacji; 3.6.7.dokumentacji wykonania kolejnych kroków optymalizacyjnych algorytmu oceny opłacalności przedsięwzięcia termomodernizacyjnego i wyboru optymalnego warian przedsięwzięcia termomodernizacyjnego, wraz z kosztorysami sporządzonymi według metody kalkulacji uproszczonej określonej w przepisach odrębnych; 3.6.8.opisu technicznego, niezbędnych szkiców i przedmiaru robót optymalnego wariantu przedsięwzięcia termomodernizacyjnego przewidzianego do realizacji. 3.8. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu Audyt energetyczny dla każdego poszczególnego budynku w wersji papierowej 4 egzemplarze oraz w wersji elektronicznej, w postaci pliku .pdf oraz wersji edytowalnej, która zostanie przesłana na adres e-mail wskazany przez Zamawiającego/ link do wirtualnej przestrzeni dyskowej umożliwiającej darmowe pobranie. 3.14. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi wzór umowy oraz niniejsze zapytanie ofertowe. CPV: 71314300-5 Dokument nr: CSZC.BOZ.273.08.2025 Składanie ofert: 7. TERMIN SKŁADANIA OFERTY 7.1. TERMIN SKŁADANIA ofert: Oferty należy składać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 21 lutego 2025 roku do godz. 10:00. 7.2. Ofertę należy przesłać na adres e-mail: zamowienia@ckiw-szczawnica.ohp.pl Miejsce i termin realizacji: 3.10. Miejsce realizacji przedmiotu zamówienia: a) Centrum Kształcenia i Wychowania OHP w Szczawnicy - Jabłonce, Ul. Szlachtowska 75B, 34-460 Szczawnica, b) Centrum Kształcenia i Wychowania OHP w Szczawnicy-Jabłonce filia w Jabłonce, ul. Sobieskiego 78, 34-480 Jabłonka. 4. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA Przedmiot zamówienia należy zrealizować w całości w terminie: do 60 dni od daty podpisania umowy, Wymagania: 1. TRYB POSTĘPOWANIA 1.1. Niniejsze postępowanie prowadzone jest bez zastosowania przepisów ustawy PZP z dnia 11 września 2019 r. (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 ze zm.). 1.2. W sprawach nieunormowanych w mniejszym postępowaniu, stosuje się przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks Cywilny (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1061). 1.3. Niniejsze postepowanie nie stanowi oferty w myśl art. 66 Kodeksu Cywilnego. 3.11. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji jakości oraz rękojmi za wady na roboty budowlane na okres 12 miesięcy, licząc od dnia następnego od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru robót budowlanych. 3.12. Zamawiający nie dopuszcza do składania ofert częściowych i/ lub wariantowych. 3.13. Zamawiający nie dopuszcza do składania ofert wariantowych. 3.15. Zamawiający przewiduje możliwość przeprowadzenia przez Wykonawcę wizji lokalnej. 3.16. Wizję lokalną można przeprowadzić w dni robocze w godzinach od 8:00 do 15:00 po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z przedstawicielem Zamawiającego, nr telefonu: 18 26 227 80. 5. SPOSÓB OBLICZANIA CENY 5.1. Cena ofertowa określona w formularzu oferty stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego zapytania jest ceną ryczałtową. 5.2. Przez cenę ryczałtową należy rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust.1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 roku o informowaniu o cenach towarów i usług (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 168). 5.3. Jeżeli w zapytaniu zostanie złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług ( t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 361 ze zm.) Zamawiający doliczy do przedstawionej w ofercie ceny kwotę podatku od towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć. 5.4. Cena oferowana musi obejmować wszystkie koszty niezbędne do realizacji zamówienia wynikające z opisu przedmiotu zamówienia i załączonych dokumentów. 5.5. W cenie oferty należy uwzględnić wszystkie koszty niezbędne do wykonania przedmiot zamówienia. 5.6. Zamawiający nie dopuszcza do prowadzenia rozliczeń w walutach obcych, cena oferowana musi być wyrażona w złotych. 5.7. Cenę ofertową należy określić z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (do pełnych groszy). 5.8. Wykonawca otrzyma wynagrodzenie, zgodnie ze złożoną ofertą. 6. KRYTERIA WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY 6.1. Zamawiający dokona oceny ofert, za pomocą systemu punktowego według następującego kryterium: Cena - 100 pkt Maksymalną liczbę punktów (100 pkt) w kryterium cena otrzyma oferta Wykonawcy, który zaoferuje najniższą cenę brutto, natomiast pozostałe oferty otrzymają odpowiednio mniejszą liczbę punktów zgodnie z poniższym wzorem: ?? = ?? ? 100 ??? ??? gdzie: PC - liczba punktów przyznanych ofercie wykonawcy za cenę(zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku), CN - najniższa zaoferowana cena, COB- cena zaoferowana w ofercie badanej. 6.2. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która uzyska największą ilość punktów. Oferta złożona po terminie nie będzie rozpatrywana. 7.3. Zaleca się aby Wykonawca potwierdził otrzymanie oferty przez Zamawiającego pod numerem telefon: 18 262 27 80 lub 444-07-04 w godzinach pracy Centrum, tj. od 7:45 do 15:45. 7.4. Termin związania z ofertą - 10 dni od upływu terminu składania ofert. 8. OPIS SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERT ORAZ WYKAZ WYMAGANYCH DOKUMENTÓW 8.1. Wykonawca może złożyć tylko 1 ofertę. 8.2. Ofertę należy złożyć w języku polskim, pod rygorem nieważności, w formie skanu, w formie elektronicznej (opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub elektronicznym podpisem osobistym przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy i składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. 8.3. Oferta musi zawierać uzupełniony formularz ofertowy wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego zapytania. 8.4. Wszystkie pozycje w ofercie należy wypełnić. 8.5. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej. 9. POZOSTAŁE WARUNKI 9.1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania bez podania przyczyny unieważnienia. 9.2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania jeśli środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, nie zostaną mu przyznane. 9.3. Zamawiający może zakończyć postępowanie bez wybrania najkorzystniejszej oferty, gdyż żadna ze złożonych ofert nie odpowiada warunkom zamówienia. 9.4. W celu zapewnienia porównywalności wszystkich ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo do skontaktowania się z właściwymi oferentami w celu uzupełnienia lub doprecyzowania ofert. 9.5. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów dodatkowych wyjaśnień dotyczących złożonych ofert. 9.6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany warunków niniejszego zapytania ofertowego przed upływem termin składania ofert. W przypadku wprowadzenia ewentualnych zamian zostaną one zamieszczone na stronie internetowej i będą wiążące przy składaniu ofert. 9.7. Zamawiający zastrzega sobie możliwość poprawy oczywistych omyłek rachunkowych w złożonych ofertach. 9.8. W przypadku gdy Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza będzie uchylał się od realizacji zamówienia, zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą z pośród pozostałych ofert bez ponownego ich badania i oceny. 9.9. Z postępowania zostaną wyłączone podmioty o których mowa w stawie z dnia 13 kwietnia 2022 roku o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r. poz. 507). Uwagi: 2. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH Informacja o ochronie danych osobowych w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego o wartości netto niższej niż 130 000 zł: Realizując obowiązek informacyjny określony w art. 13 ust.1 i ust 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), zwanego dalej ,,RODO" Administrator danych przekazuje następujące informację: 1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Dyrektor Centrum Kształcenia i Wychowania Ochotniczych Hufców Pracy w Szczawnicy - Jabłonce. Siedziba i dane kontaktowe Administratora danych: ul. Szlachtowska 75b, 34-460 Szczawnica, e-mail: sekretariat@ckiw-szczawnica.ohp.pl, tel. 18 262 27 80. 2. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych mogą się Państwo kontaktować z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem email: iod@ckiw-szczawnica.ohp.pl lub listownie na adres administratora. 3. Państwa dane osobowe przetwarzamy w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie zapytania ofertowego na podstawie wewnętrznego regulaminu z dn. 8 kwietnia 2021 roku nr 7/2021 Dyrektora OHP w sprawie szczegółowych zadań i organizacji OHP na podstawie art. 6 ust.1 lit. c) RODO. Dane dotyczące wyroków skazujących i czynów zabronionych opisane w art. 10 RODO na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy z 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych. 4. Dane osobowe będą udostępniane podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa a odbiorcą danych będą podmioty przetwarzające dane osobowe w imieniu administratora, z którymi mamy zawarte umowy, np. np. hosting usług, serwis urządzeń, oprogramowanie księgowe. Osobom lub podmiotom zostanie udostępniona dokumentacja postępowania zgodnie z art. 18 oraz art. 74 ustawy PZP, a także art. 6 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej. 5. Państwa dane osobowe będą przechowywane zgodnie z Zarządzeniem Komendanta Głównego Ochotniczych Hufców Pracy nr KG.BAD.021.25.2016 z dn. 02.11.2016 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt, instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego. 6. Mają Państwo prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz sprzeciwu na zasadach i przypadkach przewidzianych w przepisach RODO (w szczególności art.15-21 RODO). 7. Osoba, której dane są przetwarzane, ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 8. Podanie Państwa danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Są Państwo zobowiązani do ich podania a konsekwencją niepodania będzie brak możliwości wzięcia udziału w postępowaniu. 9. Państwa dane nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu. Kontakt: 9.10. Osobą uprawnioną do kontaktów z Wykonawcami w sprawach proceduralnych jest: Michał Jabłoński, tel. 18 262 27 80, 607 404 859. |
© eurobudowa.pl 2004-2025